Bemanningsansvarig/administrativt chefsstöd

Bemanningsansvarig/administrativt chefsstöd

Arbetsbeskrivning

Medicinska och geriatriska akutkliniken (i dagligt tal ”MEGA”) är en forskningsaktiv universitetssjukvårdsenhet som tillhör Närsjukvården i centrala Östergötland.

Kliniken består av två väsentligen jämnstora sektioner med tillsammans cirka 200 anställda.

Sektionen för geriatrik innefattar geriatriska akutvårdsavdelningen (GAVA) med inriktning mot akutgeriatrik och demens/konfusion, öppenvårdsmottagningar i form av Minnesmottagning (med ett mobilt demensteam i samverkan med kommunen), Parkinsonmottagning och en Akutgeriatrisk mottagning. Geriatriska sektionen är också delaktig i läkaransvaret för Linköpings kommuns korttidsboenden. Kliniken har ett stort undervisningsuppdrag och inom geriatriska sektionen finns också en klinisk undervisningsavdelning, KUA.

Sektionen för akut internmedicin består av medicinska akutvårdsavdelningen (MAVA), medicinsk intermediärvårdsavdelning (MIMA) och öppenvård i form av en koagulationsmottagning och en ännu så länge mindre återbesöksmottagning. Läs mer om vår klinik https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Jobba-pa-nagon-av-vara-enheter/Medicinska-och-geriatriska-akutkliniken/

Arbetsbeskrivning
Som bemanningsansvarig på avdelningen arbetar du med alla typer av uppgifter som berör bemanning för undersköterskor och sjuksköterskor. Allt ifrån schemaläggning, godkännande av ledigheter, daglig styrning av resurser och personaladministrativt arbete i Heroma och Tessa. Vi arbetar i övrigt med samtliga yrkeskategorier och erbjuder ett flexibelt arbete med möjlighet till vidareutveckling och delaktighet i förbättringsarbeten. Du kommer att ha ett nära samarbete med en undersköterska som arbetar med bemanningsfrågor idag.

I rollen ingår också att vara ett administrativt chefsstöd till GAVA:s två vårdenhetschefer. Du får möjligheten att ta ansvar, ta egna initiativ och arbeta i en spännande miljö där ingen dag är den andra lik. En individuell introduktion kommer att genomföras så att den passar dig. Du kommer att ingå i gruppen administratörer på kliniken som består av både vårdadministratörer och bemanningsansvariga. Beroende på din tidigare erfarenhet och kompetens finns möjlighet att växla arbetsuppgifter med andra administrativa uppgifter.

Utbildning och erfarenhet
Du har erfarenhet av arbete inom hälso-och sjukvård som exempelvis administratör/undersköterska/vårdadministratör och du har erfarenhet av personaladministrativt arbete. Erfarenhet av arbete som administrativt chefsstöd är meriterande. Goda datakunskaper är ett grundkrav liksom erfarenhet av arbete i Heroma samt med fördel även i Tessa. 

Personliga egenskaper
Som person är du tillmötesgående och drivs av att lösa uppgifter. Du har integritet och är positiv. Du är strukturerad och kan hantera stressiga situationer, arbetar mot verksamhetens mål och du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt. Att du är flexibel ser vi som en självklarhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi arbetar med löpande urval för intervjuer så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Sammanfattning

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024