OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsområde kirurgi
Lasarettet i Enköping är ett länsdelssjukhus med cirka 540 anställda. Vi är belägna i en region som expanderar och har goda kommunikationer till Stockholm, Uppsala och Västerås. Vårt patientunderlag är boende i Håbo och Enköpings kommun, tillsammans cirka 58 000 invånare. Omsättningen uppgår till cirka 300 Mkr.
Vår verksamhet
Verksamhetsområde kirurgi består av två vårdavdelningar samt två mottagningar. Vi arbetar framför allt med elektiv kirurgi men våra mottagningar har ett akut flöde. På Kirurgavdelningen vårdas patienter som opererat elektiva höft- och knäproteser, galloperationer samt urologi. På ortopediska rehabiliteringsavdelningen vårdas patienter som behöver rehabilitering efter ortopediska åkommor.
Tjänsten tillhör vår planeringsenhet som består av 4 operationskoordinatorer, 3 mottagningsbokare och en bemanningsassisten som arbetar med läkarscheman. Ditt ansvar blir att arbeta med schema mot vårdavdelningarna och mottagning.
Ditt uppdrag
I din roll som bemanningsassistent för avdelningen har du tillsammans med chefer ansvar för bemanningen på kort och lång sikt. Tillsammans planerar och strukturerar ni schemat så att avdelningens bemanning blir optimal utifrån verksamhetskrav såsom patientsäkerhet och arbetsmiljö. Du är huvudansvarig för medarbetarnas schemaläggning i systemet Heroma, detta innebär att du måste ha kännedom om arbetstidslagen och hälsofrämjande schemaläggning. Du ska registrera avvikelser så som sjukdom, ledigheter, utbildningar mm. Du planerar introduktionsschema för nya medarbetare i samråd med chefer och introducerar nya medarbetare i Heroma och andra relevanta system samt ger information angående ledighetsansökningar mm. I uppdraget ingår att göra detaljerade planeringar för bemanning dygnet runt samt koordinera och leda semesterplanering i samråd med avdelningschefer. Tjänsten innebär att dagligen uppmärksamma och ansvara för att bemanna korttidsfrånvaro på avdelningen. Du kommer även vara ansvarig för Kom&Gå (registrering av arbetstid per pass) och ha koll på individernas flextid. Du behöver således ha kännedom om flextidsavtal och de ramavtal som gäller.
Som bemanningsassistent arbetar du självständigt, behöver kunna prioritera och måste vara lösningsorienterad utifrån verksamhetens behov. Du behöver samarbeta med avdelningscheferna för en bra schemaläggning på laboratoriets olika processer. Det betyder att du behöver ha en god inblick i verksamheten. Att vara bemanningsassistent är ett mycket viktigt, ansvarfullt och självständigt arbete som i vissa stunder kan innebära mycket arbete med kort varsel och högt tempo. Arbetet kräver kreativitet, lyhördhet och stort engagemang.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet från en större dygnet runt verksamhet där du har arbetat med schemaläggning och bemanning. Meriterande är erfarenhet av komplexa schemaläggningar där hänsyn behöver tas till bland annat behörigheter hos personalen, medicinska prioriteringar, upplärningar med mera. Du behöver ha mycket god dator-/IT-vana och det är starkt meriterande om du tidigare arbetat med Heroma.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning om högst 6 månader kan komma att tillämpas.
Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).
Vill du veta mer?
Vill du veta mer om tjänsten eller vår verksamhet är du välkommen att kontakta:
Åsa Yttermark, avdelningschef planeringsenheten 0171- 45 10 07
Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.
Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.