Bemanningsassisten till infektions- och lungkliniken (Vikariat)

Arbetsbeskrivning

Infektions- och lungkliniken Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025.

Arbetsplats
Infektions- och lungkliniken Mälarsjukhuset.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Ansvar för bemanningen av avdelningen, patienthotellet Althea samt infektions- och lungmottagningen. Telefonen är ditt främsta arbetsverktyg och du kommer aktivt arbeta i vårt personaladminist-rativa system Heroma RH.
Du ansvarar för schemakonstruktion, schema- och semesterplaneringen. Avstämning sker kontinuerligt med vårdenhetschef och schemagrupp.
Du kommer att ingå i sektionsledningen för Althea och vårdavdelning 36.

Din kompetens
Vi söker dig som har gymnasiekompetens gärna med efterföljande akademisk utbildning.
Har du tidigare arbetat med schemaläggning, bemanning i vårt personalsystem Heroma RH samt har kunskap i arbetsrätt såsom arbetstidslagen är det meriterande. Det är också en fördel om du har erfarenheter av att arbetat inom sjukvården.

Du är social, målinriktad, glad, engagerad och lösningsorienterad, du ser hellre möjligheterna än hindren. Du är strukturerad och en god administratör som är van att arbeta självständigt. Du har lätt att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt. Du har en utvecklad känsla för service och är medveten om att det gör skillnad. Du har hög tålighet mot stress och har en förmåga att fatta snabba beslut.
Du har god datavana (IT-kunskaper).
Vid anställning kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Vikariat, heltid, längst t.o.m. 2017-10-01. Tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Elisabet Ohlson Kivipaasi Vårdenhetschef, 073-868 27 60,
Yvonne Friedrich Vårdenhetschef, 072-210 09 66.
Facklig företrädare nås via vxl 016-10 30 00.

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2016-09-30.




Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Sörmland -
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön. Kollektivavtal finns.
  • Tidsbegränsad, 100%, Tillträde Enligt överenskommelse. till 2017-10-01 -
  • Publicerat: 13 september 2016

Besöksadress

Repslagaregatan 19
None

Postadress

None
-, -

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024