OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Infektionskliniken söker en bemanningsassistent.
Om kliniken
Infektionskliniken består av tre slutenvårdsavdelningar och en infektionsmottagning. Det är ca 150 medarbetare fördelat på 60 sjuksköterskor och 60 undersköterskor, koordinatorer, kurator och läkare samt chefer. Vi ingår i verksamhetsområde Internmedicin och Infektion. Verksamhetsområdet har ca 450 medarbetare fördelat på sju slutenvårdsavdelningar occh två mottagningar.
Om tjänsten
Som bemanningsassistent ansvarar du för att planera bemanningen för infektionsklinikens vårdavdelningar tillsammans med en kollega med samma funktion och berörda chefer. Avdelningen ska bemannas hela dygnet, året runt. Du kommer att ansvara för planeringen både långsiktigt och kortsiktigt.
Arbetsuppgifter:
- Daglig rapportering i vårt personalsystem Heroma
- Dagligt bemanningsansvar tillsammans med chef
- Schemaplanering
- Tillsammans med chef planera inskolningsschema för nya medarbetare
- Introducera nya medarbetare i Heroma
- Administrativt stöd till enhetschefer
- Du kommer arbeta nära enhetscheferna. Vi arbetar med hälsosamma scheman, vilket innebär att vi har ansvar för att planera scheman med utrymme för återhämtning och som medarbetarna i viss mån kan påverka.
Vi söker
Kvalifikationer:
Gymnasieutbildning
Du har mycket god datavana och kan arbeta i Office, särskilt Excel, där du behöver utveckla egna verktyg.
Du har tidigare erfarenhet av självständigt arbete med personaladministration, schemaplanering och rapportering i Heroma. Det är meriterande om du har erfarenhet inom sjukvård. Du behärskar svenska i tal och skrift.
Personliga egenskaper:
För den här tjänsten kommer vi att lägga stor vikt på dina personliga egenskaper. Som bemanningsassistent krävs det att du är social och utåtriktad. Du bidrar med ett bra bemötande och kan prata med alla. Det är viktigt att du är empatisk och att du kan sätta dig in i medarbetarnas situation samtidigt ska du vara tydlig i din kommunikation och i din roll. Du agerar professionellt för att säkerställa verksamhetens bemmanningsbehov samt att medarbetarnas rättigheter och skyldigheter efterföljs.
Emellanåt kan det bli högt tempo och då kan du prioritera och hålla dig lugn och fokuserad. Du är mycket noggrann och mycket strukturerad. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Du kommer ha ett mycket nära samarbete med din kollega som också är bemanningsassistent vilket stället höga krav på öppenhet och kommunikation. Vi befinner oss i en förändringsfas där vi gärna ser att du bidrar med nya idéer och lösningar.
Vi erbjuder
- Introduktion anpassad till dina tidigare erfarenheter.
- En glad, engagerad och vänlig arbetsgrupp. Den goda stämningen utmärker vår avdelning.
Arbetstid: Måndag till fredag, dagtid. Tjänstens omfattning är 100 %.
Rekrytering pågår fortlöpande vilket kan göra att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.