Bemanningsassistent

Bemanningsassistent

Arbetsbeskrivning

Om oss 
AISAB står inför en spännande utveckling. Inom de närmaste åren förväntas verksamheten att växa i ansvar, antalet ambulansuppdrag och i antalet anställda.
Vårt bemanningscentrum är en central del i organisationen. Bemanningsassistenterna har tillsammans med stationschefer och biträdande stationschefer ansvaret för att våra ambulanser alltid är bemannade med personal. Bemanningscentrat har öppet vardagar 06.00-22.00 och helgdagar 06:00-18:00, årets alla dagar. Du har tre nära kollegor, en arbetsledare och du rapporterar till HR-chef.  
Du sitter i Årsta på vårt huvudkontor. Du har ett nära samarbete med våra personalsamordnare som arbetar med långsiktig schemaläggning på våra sex ambulansstationer; Söder, City, Solna, Västerort, Ekerö och Lidingö. 
Arbetsuppgifter 
Bemanning av ambulanspersonal vid korttidsfrånvaro
Handlägger och administrerar i personalsystemet Heroma 
Rapporterar och administrerar timavlönade anställdas tidkort 
Systemadministrerar i vår sms-tjänst
Tar emot alla samtal som inkommer till verksamhetens telefonväxel  
Kvalifikationer 
Du har minst gymnasial utbildning.
Erfarenhet av bemanning och schemaläggning
Du har goda kunskaper i svenska i båda tal och skrift  
Du har goda kunskaper i Microsoft Office
Personliga egenskaper 
Vi söker dig som brinner för service och är en duktig administratör. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i support eller bemanning och är mycket van att arbeta med din dator och telefon som dina främsta verktyg.
För att trivas i rollen ser vi att du är självgående och har kontroll även i pressade situationer. Arbetet kräver lösningsfokus och disciplin, vilket förutsätter att du är flexibel och håller motivationen uppe till dess att ditt arbete är slutförd. Du är framåtseende och har ett högt mått av konsekvenstänk. Du trivs i en verksamhet där ingen dag är den andra lik och presterar under högt tryck, där vi erbjuder en spännande arbetsplats med stor delaktighet.  
Anställningsform  
Sommarvikariat samt timanställning vid behov.
Sista ansökningsdag är 22 februari, men vänta inte med att söka. Tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden. 
Har du frågor? 
Hör av dig till Janine Karlsson, arbetsledare 
Tel: 08-123 120 27
Mejl: janine.karlsson@sll.se  
Välkommen med din ansökan!  
I rekyteringen eftersträvar vi mångfald ur alla aspekter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Heli Elofsson
08-123 120 09
Birgitta Johansson

Johanna Lundell
johanna.lundell@sll.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ambulanssjukvården i Storstockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2021
  • Ansök senast: 22 februari 2021

Besöksadress

Lindetorpsvägen 11
None

Postadress

Lindetorpsvägen 11
Johanneshov, 12118

Liknande jobb


Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024

HR-administratör

HR-administratör

25 november 2024

HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024