OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
AISAB står inför en spännande utveckling. Inom de närmaste åren förväntas verksamheten att växa i ansvar, antalet ambulansuppdrag och i antalet anställda.
Vårt bemanningscentrum är en central del i organisationen. Bemanningsassistenterna har tillsammans med stationschefer och biträdande stationschefer ansvaret för att våra ambulanser alltid är bemannade med personal. Bemanningscentrat har öppet vardagar 06.00-22.00 och helgdagar 06:00-18:00, årets alla dagar. Du har tre nära kollegor, en arbetsledare och du rapporterar till HR-chef.
Du sitter i Årsta på vårt huvudkontor. Du har ett nära samarbete med våra personalsamordnare som arbetar med långsiktig schemaläggning på våra sex ambulansstationer; Söder, City, Solna, Västerort, Ekerö och Lidingö.
Arbetsuppgifter
Bemanning av ambulanspersonal vid korttidsfrånvaro
Handlägger och administrerar i personalsystemet Heroma
Rapporterar och administrerar timavlönade anställdas tidkort
Systemadministrerar i vår sms-tjänst
Tar emot alla samtal som inkommer till verksamhetens telefonväxel
Kvalifikationer
Du har minst gymnasial utbildning.
Erfarenhet av bemanning och schemaläggning
Du har goda kunskaper i svenska i båda tal och skrift
Du har goda kunskaper i Microsoft Office
Personliga egenskaper
Vi söker dig som brinner för service och är en duktig administratör. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i support eller bemanning och är mycket van att arbeta med din dator och telefon som dina främsta verktyg.
För att trivas i rollen ser vi att du är självgående och har kontroll även i pressade situationer. Arbetet kräver lösningsfokus och disciplin, vilket förutsätter att du är flexibel och håller motivationen uppe till dess att ditt arbete är slutförd. Du är framåtseende och har ett högt mått av konsekvenstänk. Du trivs i en verksamhet där ingen dag är den andra lik och presterar under högt tryck, där vi erbjuder en spännande arbetsplats med stor delaktighet.
Anställningsform
Sommarvikariat samt timanställning vid behov.
Sista ansökningsdag är 22 februari, men vänta inte med att söka. Tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden.
Har du frågor?
Hör av dig till Janine Karlsson, arbetsledare
Tel: 08-123 120 27
Mejl: janine.karlsson@sll.se
Välkommen med din ansökan!
I rekyteringen eftersträvar vi mångfald ur alla aspekter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Heli Elofsson
08-123 120 09
Birgitta Johansson
Johanna Lundell
johanna.lundell@sll.se