Bemanningsassistent

Bemanningsassistent

Arbetsbeskrivning

Om Furuhöjden

Reaktivering Furuhöjden AB är ett privat vårdföretag i Täby, startat 1993, som driver Furuhöjden Rehabiliteringshem och Furuhöjden Hälsa och Rehabcenter i Täby, strax norr om Stockholm. Sedan ett år tillbaka är vi en del av vårdgruppen Furuhälsan där även Täbyhälsan företagshälsovård och Roslags Näsby Husläkarmottagning AB ingår.

Vi är en av de största vårdgivarna inom inneliggande rehabilitering efter akutsjukvård i Region Stockholm. Företaget har startat upp specialiserad neurologisk rehabilitering efter vård på akutsjukhus och har sedan tidigare avtal med Region Stockholm inom ortopedi, thoraxkirurgi, allmän kirurgi och neurologi. Furuhöjden Rehabiliteringshem har 44 vårdplatser för inneliggande rehab. Vi arbetar i team där alla yrkesgrupper arbetar nära tillsammans för att nå varje patients mål. Hos oss arbetar sjuksköterskor, fysioterapeuter, undersköterskor, arbetsterapeuter, logoped, läkare, kuratorer, köks-, städ- och administrativpersonal.

På Furuhöjden har vi korta beslutsvägar och arbetar nära varandra för att tillsammans nå verksamhetens mål. Vi har närvarande chefer, HR och VD som alla sitter i samma fastighet som verksamheten för att öka möjligheterna till ett gott samarbete och en öppen kommunikation.

Om tjänsten

Som bemanningsassistent hos oss har du huvudansvaret för all bemanning på Furuhöjden Rehabiliteringshem och Furuhöjden Hälsa och Rehabcenter när det kommer till akut, långtids- och planerad frånvaro. Du planerar, i samråd med chefer, grundschema för nyanställda och ändringar av befintliga scheman. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att ta emot sjukanmälan, täcka sjukluckor samt att registrera eventuella avvikelser i schemat. Du kommer att arbeta i vårt schemaläggningssystem, Planday, där du även ansvarar för registreringen av nyanställda och att kontinuerligt uppdatera information gällande personalen. Arbetet innefattar även kontakt med extern bemanning via bemanningsföretag där du ansvarar för att säkerställa att bemanningspersonal och timanställda har tillgång till schema, koder, inloggningsuppgifter och information gällande introduktion.

I rollen som bemanningsassistent är du länken mellan avdelningscheferna och medarbetarna när det kommer till schemaläggning och eventuell frånvaro, du samarbetar tätt med dessa för att Furuhöjdens bemanning ska uppnå bästa möjliga täckningsgrad. Det ingår även i denna roll att säkerställa att schemaläggningen följer arbetstidslagen och kollektivavtal, samt att planera och bemanna inför semesterperioder under året.

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet och ett brinnande intresse för bemanning och schemaläggning. Du är initiativtagande och trivs i att arbeta i en roll där du både har stort eget ansvar och arbetar självständigt samtidigt som du är flexibel och samarbetar med olika yrkesroller. För att uppnå en schemaläggning som säkerställer verksamhetens krav, patientsäkerhet och en god arbetsmiljö för våra medarbetare krävs det även att du har ett strukturerat arbetssätt, att du snabbt kan hitta lösningar och har en god förmåga att se helheten.

Som sökande bör du ha en god data- och systemkunskap, vi ser gärna att du har erfarenhet av ett schemaläggningssystem och att du tidigare arbetat med bemanning.

Du kommer att tillhöra HR-teamet på Furuhöjden som idag består av 4 personer. Arbetet som bemanningsassistent kan vara skiftande i intensitet då vissa perioder har större bemanningsbehov än andra, det krävs därför av dig som söker att du har en god förmåga att anpassa dig efter verksamhetens behov. Du bör även, för att passa väl in i denna roll, vara kommunikativ och ha en god förmåga att arbeta efter organisatoriska mål.

Furuhöjdens värdeord är; positiv, omtänksam, professionell, prestigelös och idérik. Detta är något vi arbetar aktivt för att efterleva och vi ser förstås att du som sökande också känner att du kan stå bakom våra värderingar. Vi lägger även stor vikt vid personliga egenskaper.

Krav:

- God IT vana

- Erfarenhet av bemanning och god kunskap av bemannings- och schemaläggningssystem

- Goda språkkunskaper i svenska, i både tal och skrift

- Gymnasial utbildning

Meriterande:

- Erfarenhet av Planday

- Erfarenhet av bemanning inom 24/7 verksamhet

- Erfarenhet inom vårdsektorn

Villkor

Vi har kollektivavtal genom Almega/Vårdföretagarna och tillämpar individuell lönesättning. Arbetstid mån-fre med start 7.00. Tjänsten är tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsansvarig Catrin Olsson
08-630 89 05
Bemanningsansvarig Catrin Olsson
08-630 89 05
Personalansvarig Karin Lager
086308905 076 948 99 05
Personalchef Karin Lager
08-630 89 05 076-948 99 05
Bemanningsansvarig Catrin Olsson
086308905 0704538900

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Reaktivering Furuhöjden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 januari 2024
  • Ansök senast: 21 januari 2024

Besöksadress

Gribbylundsvägen 75
None

Postadress

Gribbylundsvägen 75
TÄBY, 18768

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024