Bemanningsassistent

Arbetsbeskrivning

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt. I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.

Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se


ARBETSUPPGIFTER
Som bemanningsassistent arbetar du på kommunens bemanningsenhet med rekrytering och förmedling av vikarier men även av deltidsanställda som vill arbeta mer. Du kommer utöver det dagliga tillsättandet av vakanser även ansvara för rekrytering av vikarier genom intervjuer, referenstagning, introduktionssamtal samt vara behjälplig i LAS-frågor och arbeta fram rutiner för verksamheten. Bemanningsenheten är under uppbyggnad och du kommer att delta aktivt i den processen.

KVALIFIKATIONER
Det är önskvärt att du har en för uppdraget lämplig högskoleutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Mycket hög datorvana
Blick för logistik och kunna arbeta strukturerat och behålla fokus.
Intresse och kunskap om arbetsrätt
God samarbetsförmåga och tycka om problemlösning
Du ska ha en god social förmåga och tycka om att ha mycket kontakter med olika personalkategorier

Meriterande
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
erfarenhet av att arbeta i kommunal verksamhet

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet


ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi undanber oss direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Administrativ chef Gustav Olofsson
0585-489 66
Administrativ chef Gustav Olofsson
0585-489 66
Kommunsekreterare, Laxå kommun Anna Eriksson
0584-47 31 02

Sammanfattning

Besöksadress

71681 Fjugesta
None

Postadress

Bang 7
Fjugesta, 71681

Liknande jobb


1 november 2024