Bemanningsassistent

Bemanningsassistent

Arbetsbeskrivning

Om oss 
AISAB står inför en spännande utveckling. Inom de närmaste åren förväntas verksamheten att växa i ansvar, antalet ambulansuppdrag och i antalet anställda.  
Vårt bemanningscentrum är en central del i organisationen. Bemanningsassistenterna har tillsammans med stationschefer och biträdande stationschefer ansvaret för att våra ambulanser alltid är bemannade med personal.
Vårt bemanningscenter har öppet vardagar 06.00-22.00 och helgdagar 06:00-18:00, årets alla dagar. Du har möjlighet att arbeta hemifrån efter kl.19 på vardagar samt på helgerna.Du har tre nära kollegor, en arbetsledare och du rapporterar till HR-chef, men till stor del arbetar du självständigt då det är en bemanningsassistent som arbetar per arbetspass.
Du sitter i Globen/Årsta tillsammans med HR, ekonomi och IT- och administration. Du har ett nära samarbete med våra personalsamordnare som arbetar med långsiktig schemaläggning på våra sju ambulansstationer; Söder, City, Solna, Västerort och Lidingö. 
Arbetsuppgifter 
Bemanning av ambulanspersonal vid korttidsfrånvaro
Handlägger och administrerar i personalsystemet Heroma 
Rapporterar och administrerar timanställdas tidkort 
Systemadministrerar i vår sms-tjänst
Tar emot inkommande samtal till vår telefonväxel  
Kvalifikationer 
Du har minst gymnasial utbildning. Vidareutbildning inom personal och organisation är meriterande.
Du har goda kunskaper i svenska i båda tal och skrift  
Du har goda kunskaper i Microsoft Office
Erfarenhet av bemanning och schemaläggning är meriterande

Personliga egenskaper 
Vi söker dig som brinner för service och som är en duktig administratör. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i support eller bemanning och är mycket van att arbeta med din dator och telefon som dina främsta verktyg.
För att trivas i rollen ser vi att du är självgående och har kontroll även i pressade situationer. Arbetet kräver lösningsfokus och disciplin, vilket förutsätter att du är flexibel och uthållig. Du är framåtseende och har ett högt mått av konsekvenstänk. Du trivs i en verksamhet där ingen dag är den andra lik och presterar under högt tryck, där vi erbjuder en spännande arbetsplats med stor delaktighet.  

Anställningsform  
Tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Tjänsten är på 100%, med eventuell möjlighet till deltidstjänst finns. Skifttjänstgöring dag, kväll och varannan helg (inklusive storhelger och röda dagar) med rullande schema. 
Sista ansökningsdag är 9 mars men vänta inte med att söka! Tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden. 

Har du frågor? 
Hör av dig till Janine Karlsson, Arbetsledare Bemanningscenter 
Tel: 08-123 120 27
Mejl: janine.karlsson@sll.se  
Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Heli Elofsson
08-123 120 09
Birgitta Johansson

Johanna Lundell
johanna.lundell@sll.se

Sammanfattning

Besöksadress

Lindetorpsvägen 11
None

Postadress

Lindetorpsvägen 11
Johanneshov, 12118

Liknande jobb


27 november 2024

Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024