OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsområde akutsjukvård och internmedicin
Med 8 600 anställda, ca 800 vårdplatser och omfattande öppenvård är Akademiska sjukhuset ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är Akademiska leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige.
Här på Akademiska sjukhuset tror vi att ärlighet varar längst. Så svart på vitt: Vi vet att tempot är högt och att vi är i behov av fler kollegor. De tjänster som vi erbjuder kräver mycket, men vi som arbetar här vet att jobbet också ger så mycket tillbaka. På Akademiska sjukhuset har du nära till specialistkunskap, forskning, utbildning och engagerade kollegor. Vi arbetar kontinuerligt med förbättring och utveckling, och strävar efter att vara en hälsofrämjande arbetsplats med gott ledarskap och flexibla arbetssätt.
Vår verksamhet
Verksamhetsområde akutsjukvård och internmedicin vid Akademiska sjukhuset är en verksamhet som kännetecknas av specialkompetens i handläggningen av akuta sjukdomstillstånd hos vuxna och barn inom ett flertal medicinska och kirurgiska områden. Akutsjukvården är ett område under snabb utveckling och förändring. Det omfattar prioritering, diagnostik och behandling av patienter med akuta sjukdomstillstånd.
Akutmottagningen har drygt 120 anställda sjuksköterskor, undersköterskor och sekreterare. Förutom avdelningschef finns biträdande avdelningschef, gruppchefer, utbildningssjuksköterskor, utbildningsundersköterskor, en klinisk adjunkt samt ett stort antal personer med specialuppdrag som garanterar att avdelningen ständigt utvecklas och förbättras. Nu söker vi en bemanningsassistent till vår verksamhet, som kan arbeta för att mottagning har fullvärdig bemanning varje dag året om.
Ditt uppdrag
Som en av två bemanningsassistenter ansvarar du tillsammans med avdelningschef, biträdande avdelningschef och gruppchefer för den dagliga och långsiktiga bemanningen på avdelningen. Arbetsuppgifterna innefattar att ta emot sjukanmälan, täcka sjukluckor, göra dagliga ändringar och konteringar i schemat. Du kommer att arbeta i vårt personaladministrativa system Heroma som vi inför 1 februari 2022.
Du har ansvar för ordinarie schemaläggning, inskolningsscheman och är tillgänglig för frågor från personalen angående ledigheter och schemaläggning. Du har tät kontakt med ny personal och semestervikarier. För inplanering av praktiska detaljer, scheman under inskolning och semesterperioder.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av bemanning och schemaläggning i Heroma. Du bör både ha en god datavana och problemlösningsförmåga. Du behöver vara lyhörd, utåtriktad, strukturerad och har lätt för att kommunicera. Vidare ska du kunna arbeta självständigt och ha ett intresse för bemanning och schemaläggning.
Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och utbildning inom personaladministrativa system. Har du även jobbat inom akutsjukvård och är erfaren i att hantera mer akuta och plötsliga situationer, är det en fördel. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 100 %, där vi kan komma att tillämpa provanställning på 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse.
Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).
Vill du veta mer?
Avdelningschef, Viktor Ekström, 018-611 92 75
Facklig kontaktperson nås via växeln 018-611 00 00
Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.
Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.