Bemanningsassistent för klinisk kemi och farmakologi

Bemanningsassistent för klinisk kemi och farmakologi

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsområde Akademiska laboratoriet

Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se.

Välkommen med din ansökan och bli en del av oss.

Vår verksamhet
Klinisk kemi och farmakologi (KKF) är en del av Akademiska laboratoriet. Vi är en expansiv, spännande och högspecialiserad verksamhet som utför diagnostik dygnet runt och tillhandahåller vägledning inom områdena kemi och farmakologi. Vi ger även stöd för patientnära analysverksamhet inom sluten och öppen vård samt bidrar till forskning och utbildning. Inom KKF arbetar idag ca 140 medarbetare. Verksamheten är ackrediterad enligt ISO 15189.

Ditt uppdrag
I din roll som bemanningsassistent för avdelningen har du tillsammans med chefer ansvar för bemanningen på kort och lång sikt. Tillsammans planerar och strukturerar ni schemat så att avdelningens bemanning blir optimal utifrån verksamhetskrav såsom patientsäkerhet och arbetsmiljö. Du är huvudansvarig för medarbetarnas schemaläggning i systemet Heroma, detta innebär att du måste ha kännedom om arbetstidslagen och hälsofrämjande schemaläggning. Du ska registrera avvikelser så som sjukdom, ledigheter, utbildningar mm. Du planerar introduktionsschema för nya medarbetare i samråd med chefer och introducerar nya medarbetare i Heroma och andra relevanta system samt ger information angående ledighetsansökningar mm. I uppdraget ingår att göra detaljerade planeringar för bemanning dygnet runt samt koordinera och leda semesterplanering i samråd med avdelningschefer. Tjänsten innebär att dagligen uppmärksamma och ansvara för att bemanna korttidsfrånvaro på avdelningen, samt att delta på avdelningens dagliga pulsmöten där dagens bemanningssituation ses över. Du kommer även vara ansvarig för Kom&Gå (registrering av arbetstid per pass) och ha koll på individernas flextid. Du behöver således ha kännedom om flextidsavtal och de ramavtal som gäller.

Som bemanningsassistent arbetar du självständigt, behöver kunna prioritera och måste vara lösningsorienterad utifrån verksamhetens behov. Du behöver samarbeta med avdelningscheferna för en bra schemaläggning på laboratoriets olika processer. Det betyder att du behöver ha en god inblick i hela laboratoriet. Att vara bemanningsassistent är ett mycket viktigt, ansvarfullt och självständigt arbete som i vissa stunder kan innebära mycket arbete med kort varsel och högt tempo. Arbetet kräver kreativitet, lyhördhet och stort engagemang.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet från en större dygnet runt verksamhet där du har arbetat med schemaläggning och bemanning. Meriterande är erfarenhet av komplexa schemaläggningar där hänsyn behöver tas till bland annat behörigheter hos personalen, medicinska prioriteringar, upplärningar med mera. Du behöver ha mycket god dator-/IT-vana och det är starkt meriterande om du tidigare arbetat med Heroma.

Din kompetens
Vi söker dig som alltid har ett gott bemötande, är bra på att kommunicera och är ansvarstagande. Du är noggrann, strukturerad och har blick för problemlösning och logistik. Du har lätt för att lära, exempelvis nya datasystem, samt är stresstålig och flexibel. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning om högst 6 månader kan komma att tillämpas.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Tf Sektionschef Anita Viskari 018-611 39 29
Avdelningschef Anna Karin Berggren 018-611 42 39
Facklig företrädare nås via växeln 018-611 00 00

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Anställningsintervjuer och tillsättning av tjänsten kan komma att utföras löpande under ansökningstiden. Din ansökan vill vi ha senast 2022-08-31.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Uppsala
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 augusti 2022
  • Ansök senast: 31 augusti 2022

Besöksadress

Primärvårdens ledningskontor Dragarbrunnsgatan 78
None

Postadress

Primärvården
Uppsala, 75185

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024