OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Barn- och kvinnocentrum (BKC) är en länsövergripande produktionsenhet inom Region Östergötland (RÖ). Barn- och kvinnocentrum består av fyra kliniker med verksamheter vid RÖ:s samtliga sjukhus samt mindre mottagningar över hela länet. BKC bedriver en omfattande läns- och regionsjukvård. Centrumet har cirka 900 medarbetare med läkare, sjuksköterskor, barnmorskor, undersköterskor, barnsköterskor, vårdadministratörer och socialterapeutisk personal. BKC ger klinisk utbildning till cirka 200 studenter per år, inkluderat specialist - och utbytesstudenter.
Kvinnokliniken vid Universitetssjukhuset i Linköping arbetar med samtliga verksamhetsgrenar tillhörande kvinnosjukvården. Den obstetriska verksamheten är indelad i två samverkande ansvarsområden, öppen och slutenvård. I den obstetriska slutenvården ingår förlossning, BB, antenatalvård, samt BB- och amningsmottagning. I Linköping förlöses närmare 3 000 kvinnor årligen. Slutenvården bemannas idag av drygt 100 medarbetare.
Arbetsbeskrivning
I uppdraget som bemanningsassistent är du administrativt chefstöd. Det innebär bland annat att på uppdrag av vårdenhetschefen vara en resurs i bemanning av korttidsfrånvaro och för schemahantering av undersköterskor och barnmorskor. Du kommer att arbeta och rapportera i IT-verktyget Heroma samt i schemastödet TESSA. Du kommer även att vara behjälplig vid övriga administrativa uppgifter, såsom rekrytering och introduktionsplanering.
Utbildning och erfarenhet
Du har gymnasieutbildning och gärna någon påbyggnadsutbildning inom administration och IT. Erfarenhet av administrativt arbete är ett krav och erfarenhet av bemanningsfrågor och schemaläggning är högst meriterande. Tjänsten förutsätter mycket goda kunskaper i Officepaketet och det är meriterande om du har erfarenhet av regionens administrativa system såsom Heroma och TESSA. Du har lätt för att uttrycka dig i svenska, både i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Du har en personlig mognad där du har självinsikt och kan skilja på det personliga och det professionella. Som person är du mycket noggrann och ansvarsfull. I ditt arbete planerar, organiserar och prioriterar du på ett effektivt sätt. Du är stresstålig och kan arbeta med flera olika uppgifter samtidigt. Du anpassar dig lätt till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du har lätt för att samarbeta och tycker om att ha många kontakter med andra.
Vi behöver dig som tycker om att arbeta med bemanningsfrågor. Du blir en viktig del i vårt team!
Anställning och information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tjänstgöringsgrad 100 %, med arbetstid dagtid vardagar.
Tillträde sker enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Vårdenhetschef Lotta Tydén, 010-103 14 89, Lotta.Tyden@regionostergotland.se
Facklig företrädare för Vision är Kristin Viderstedt, 010-103 30 20, Kristin.Viderstedt@regionostergotland.se
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 16 augusti 2020. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet kontakta kundtjänst CVU-direkt, 010-103 60 00 under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20200866.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rektyteringsföretag som Region Östergötland inte har avtal med samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergotland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48