OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För patienten – med patienten
Vill du bli en del av vårt fantastiska team? Södersjukhuset har under rådande läge skapat en central bemanningsenhet, till denna söker vi medarbetare. Du som vill vara där det händer och bidra för att säkerställa att det ökade behovet på vård kan mötas, det är dig vi söker!
Södersjukhuset – ett akutsjukhus mitt i Stockholm, är hela livets sjukhus där vi med hög kompetens och bra samarbete strävar efter att vara Sveriges ledande akutsjukhus. På Södersjukhuset bedrivs även en omfattande klinisk forskning och utbildning. För oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära, personliga patientkontakten och se till att leva upp till våra ledord: ”för patienten - med patienten”.
Arbetsuppgifter:
Du ansvarar för att ringa in personal och se till att rätt kompetens finns på rätt plats. I rollen som bemanningsassistent ansvarar du för bemanning i vårt schemaverktyg Heroma. Du arbetar med bemanning och schemaläggning samt ansvarar för att rapportera och fastställa ledigheter, rätta flex, sjuk- och friskanmälan mm.
Rollen ställer stora krav på planerings och organisationsförmåga samt en god förmåga att prioritera och kunna ta snabba beslut. Du kommer att arbeta tillsammans med bland annat chefer, enhetsledare och ha ett nära samarbete med vårdavdelningarnas omvårdnadspersonal.
Du kommer att vara en viktig länk i det dagliga arbetet på våra vårdavdelningar. Arbetet kommer innebära många kontaktytor så du behöver ha god simultankapacitet samt förmåga att på ett bra sätt kommunicera snabba förändringar.
Du kommer att arbeta i team tillsammans med övriga bemanningsassistenter.
Anställningsform:
Timanställning. För rätt kandidat kan det finnas möjlighet till andra anställningsformer.
Kvalifikationer:
Gymnasiekompetens
Erfarenhet av Heroma
Minst två års erfarenhet av bemanningsarbete, gärna inom vården
Mycket god datavana (Office-paketet) och administrativ förmåga
Dokumenterad erfarenhet från arbete med många kontaktytor
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Meriterande kvalifikationer:
Erfarenhet av liknande arbete
Administrativ arbetslivserfarenhet
Utbildning eller annan dokumenterad praktisk erfarenhet i Excel
Personliga egenskaper:
Du förenar självständigt arbete med god samarbetsförmåga
Du är en person som tycker om att ge god service
Du har en utpräglad organisationsförmåga och god stresstålighet
Du är flexibel och prestigelös och tycker att det är roligt att ställa om efter nya förutsättningar
Du tycker om att jobba mot givna mål och är noggrann
Du är serviceinriktad och noggrann med en positiv attityd
För att lycka i rollen krävs en förmåga att hantera en tidvis hög arbetsbelastning och att snabbt kunna omprioritera utan att tumma på ett gott bemötande. Eftersom arbetet också innebär att du skall informera och kommunicera är det viktigt att du har god social kompetens samt är öppen, pedagogisk och lyhörd.
Varmt välkommen med din ansökan, urval sker löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Winemar
Annelie Moquist
08-616 44 04
Maria Anckers
072–5993622
Margareta Hansell
Christina Otterstam
Vårdenhetschef Margareta Boström
08-616 2270
Birgitta Milton
072-5993845
Annelie Moquist
Azra Vrazalica
08-616 37 75
Karin Molander