OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.
Vilka är vi?
Obstetrikenheten erbjuder vård under graviditet, förlossning och den närmaste tiden efter förlossningen.
Vi är Sveriges största förlossningsklinik. Hos oss föds det cirka 10 000 barn per år. På BB vårdas familjen den närmaste tiden efter förlossningen.
Vad får du jobba med?
Rollen som bemanningsassistent innebär varierande arbetsuppgifter. Tillsammans med en kollega kommer du att arbeta med bemanning, rekrytering, schemaplanering och vara ett administrativt chefsstöd. Den huvudsakliga arbetsuppgiften kommer att vara rekrytering vid korttidsfrånvaro och planerad frånvaro.
Som bemanningsassistent är du en viktig del vid nyanställningar och ansvarar bland annat för att nya medarbetare får behörigheter och introduktionsscheman. Du kommer att ha nära samarbete med vårdenhetschefer och Heromarapportör.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, har en god kommunikationsförmåga, lätt att knyta kontakter samt att du kan arbeta både självständigt och i team. Du är strukturerad och noggrann, kan hantera flera arbetsuppgifter parallellt och ser det som en utmaning att arbeta i ett omväxlande tempo. Du gillar att samarbeta med olika människor i olika yrkeskategorier och bidrar aktivt till en god arbetsmiljö genom din empatiska förmåga och ditt engagemang.
Kvalifikationer:
Krav: Du behärskar svenska språket i tal och skrift, Du har god datorvana samt kunskaper i Microsoft Office paket.
Meriterande: Arbetserfarenhet av liknande roll inom sjukvård. Kunskap om processer gällande anställning, arbetsmiljö och avtal. Tidigare arbetat i personaladministrationssystemet Heroma.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, välkommen med din ansökan!
https://www.sahlgrenska.se/jobb-och-framtid/tillsammans-for-patienten/https://www.sahlgrenska.se/jobb-och-framtid/tillsammans-for-patienten/https://www.sahlgrenska.se/jobb-och-framtid/tillsammans-for-patienten/
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.