Bemanningsassistent till 30E, vikariat

Bemanningsassistent till 30E, vikariat

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsområde akutsjukvård och internmedicin

Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se.

Välkommen med din ansökan och bli en del av oss.

Vår verksamhet
Medicinavdelningen 30 E är en akutsjukvårdsavdelning med 21 vårdplatser och vi bedriver även en dagvårdsmottagning för hjärtsviktspatienter. Alla rum på avdelningen har slussystem, varav 9 är enkelrum med möjlighet att vårda patienter med isoleringsbehov. Till avdelningen kommer huvudsakligen jourpatienter med hjärt- och kärlsjukdomar såsom hjärtsvikt, aortasjukdomar, högt blodtryck (orsakat av bl.a. njurartärstenos och hyperaldosteronism) samt venös proppbildning.

Ditt uppdrag
I din roll som bemanningsassistent för avdelningen har du tillsammans med chefer ansvar för bemanningen på kort och lång sikt. Tillsammans planerar och strukturerar ni schemat så att avdelningens bemanning blir optimal utifrån verksamhetskrav såsom patientsäkerhet och arbetsmiljö. Du är huvudansvarig för medarbetarnas schemaläggning i systemet Heroma, detta innebär att du måste ha kännedom om arbetstidslagen och hälsofrämjande schemaläggning. Du ska registrera avvikelser så som sjukdom, ledigheter, utbildningar mm. Du planerar introduktionsschema för nya medarbetare i samråd med chefer och introducerar nya medarbetare i Heroma och andra relevanta system samt ger information angående ledighetsansökningar mm. I uppdraget ingår att göra detaljerade planeringar för bemanning dygnet runt samt koordinera och leda semesterplanering i samråd med avdelningschefer.

Tjänsten innebär att dagligen uppmärksamma och ansvara för att bemanna korttidsfrånvaro på avdelningen, samt att delta på avdelningens dagliga pulsmöten där dagens bemanningssituation ses över. Du kommer även vara ansvarig för registrering av arbetstid per pass och ha koll på individernas flextid. Du behöver således ha kännedom om flextidsavtal och de ramavtal som gäller. Du kommer få inskolning samt utbildning i Heroma och i hälsofrämjande schemaläggning.

Som bemanningsassistent arbetar du självständigt, behöver kunna prioritera och måste vara lösningsorienterad utifrån verksamhetens behov. Du behöver samarbeta med avdelningscheferna för en bra schemaläggning utifrån verksamhetens olika processer. Det betyder att du behöver ha en god inblick i hela verksamheten. Att vara bemanningsassistent är ett mycket viktigt, ansvarfullt och självständigt arbete som i vissa stunder kan innebära mycket arbete med kort varsel och högt tempo. Arbetet kräver kreativitet, lyhördhet och stort engagemang.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet från en större dygnet runt verksamhet där du har arbetat med schemaläggning och bemanning. Meriterande är erfarenhet av komplexa schemaläggningar där hänsyn behöver tas till bland annat behörigheter hos personalen, medicinska prioriteringar, upplärningar med mera. Du behöver ha mycket god dator-/IT-vana samt meriterande om du tidigare arbetat i Heroma.

Din kompetens
Vi söker dig som alltid har ett gott bemötande, är bra på att kommunicera och är ansvarstagande. Du är noggrann, strukturerad och har blick för problemlösning och logistik. Du har lätt för att lära, exempelvis nya datasystem, samt är stresstålig och flexibel. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder
Vikariat på heltid t.o.m. 2024-04-30. Tillträde enligt överenskommelse.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Avdelningschef: Gunilla Karlholm, telefon 018-611 02 81
Avdelningschef: Sollmaz Deriss, telefon 018-611 27 10
Facklig kontaktperson för Vårdförbundet nås via växeln 018 - 611 00 00

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval och intervjuer sker löpande.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Uppsala
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2022
  • Ansök senast: 8 december 2022

Besöksadress

Primärvårdens ledningskontor Dragarbrunnsgatan 78
None

Postadress

Primärvården
Uppsala, 75185

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024