OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som älskar problemlösning, kundkontakt och vill leverera service i världsklass. Trivs du med att ha eget ansvar och många bollar i luften. Sök då tjänsten som Staffing Service Assistant!
OM TJÄNSTEN
I rollen som bemanningsassistent (Staffing Service Assistant) kommer du att tillhöra vår så kallade bemanningsservice. Du kommer att tillhöra ett team med ytterligare en assistent och tillsammans kommer ni arbeta med våra studentpooler och bemanningen hos några av våra största kunder. Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Det är en roll med mycket eget ansvar där du direkt ser resultatet av ditt arbete. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och studentpoolernas fortsatta utveckling och tillväxt.
Din chef och din utveckling
Din chef, Naomi är ansvarig för bemanningsservicen för Göteborg. I dialog med din närmsta chef planerar ni dina arbetstider utifrån kontorets behov. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing Service Assistant har en tydlig utvecklingsplan på årsbasis för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Career Steps och programmet följs upp löpande av din chef.
Några ord från Theresia som arbetar som bemanningsassistent idag: "Det roligaste med rollen som bemanningsassistent är att ingen dag är den andra lik och att man verkligen märker att det egna arbetet gör skillnad – att man bidrar med något viktigt. För mig som tycker om att ha många bollar i luften är det här den perfekta rollen eftersom jag känner att jag får möjlighet att utvecklas både i min yrkesroll och som privatperson genom att jobba med struktur och effektivitet. En bonus är teamet och de fantastiska kollegorna som alltid sprider energi och hjälper till om man behöver stöttning!"
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ansvara för bemanning av befintliga konsulter utifrån våra kunders behov
* Arbeta proaktivt tillsammans med kund för att planera behov framåt och kartlägga konsulters tillgänglighet.
* Boka in personal och lösa schemaluckor vid sjukanmälningar, avhopp samt förseningar av konsulter.
* Ansvara för ett antal kundpooler. I det ingår att tillsammans med ansvarig Consultant Manager och Account Manager utveckla affären genom att följa upp poolerna samt initiera och utföra åtgärder för att nå fullständigt nöjda kunder och konsulter.
* Arbeta med dokumentation över aktiviteter som rör poolerna för att säkerställa kvalitativa processer internt.
VI SÖKER DIG SOM
- Är student på eftergymnasial nivå och tar examen tidigast i januari 2025 dvs. har 3 hela terminer kvar, gärna inom personal, ekonomi eller liknande. Eftersom vi ser långsiktigt på denna tjänst är det också ett krav att du inte åker på utlandstermin/planerar praktiktermin innan dess
- Har tidigare erfarenhet av service och kundkontakt
- Talar och skriver obehindrat på svenska och har en god engelska, eftersom arbetsuppgifterna innebär mycket kontakter med kunder och konsulten på båda språken
Vad är önskvärd erfarenhet?
- Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Problemlösande
- Strukturerad
- Serviceinriktad
- Självgående
- Kommunikativ
Vår rekryteringsprocess
Sök tjänsten genom att klicka på skicka ansökan. Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är för att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på work@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231