OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Akutkliniken, Mälarsjukhuset Eskilstuna
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Vår nuvarande bemanningsassistent ska ut på nya äventyr och då söker vi dig som är administratör.
Om oss
Välkommen till Eskilstuna vid Mälarens strand, den idylliska mellanstora staden med industrianor och Eskilstunaån som rinner genom stadskärnan. Här finner du allt du kan önska och om ändå något saknas så finns Stockholm bara en timme ifrån staden med antingen god tågförbindelse eller bil via E20. Akutklinikens vision är ” På akutkliniken arbetar vi alla tillsammans med patienten i fokus”.
Vi har på Mälarsjukhuset en akutverksamhet som är öppen 24/7. Vi arbetar tillsammans med akutläkare, sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare, och paramedicin.
Vårt mål är att patienten ska känna sig trygg, få rätt vård och behandling, samt känna sig hjälpt efter sitt besök hos oss. Vi strävar hela tiden efter att utveckla och förbättra vårdprocesser och arbetssätt så vi möter patientens behov.
Här finns möjlighet till rotation mot vår akutvårdsavdelning och intermediärvårdsavdelning, för en varierad arbetsmiljö och möjlighet till att bredda sin kunskap inom vår klinik. Vi jobbar kontinuerligt med vår arbetsmiljö. Vi ser över arbetssätt, bemanning och planerar för vår nya akutmottagning som ska stå klar 2024 vi är i behov av fler kollegor.
Dina arbetsuppgifter
Tillsammans med vårdenhetscheferna kommer du att ansvara för att bemanningen på akutmottagningen uppfylls för så väl lång och kort sikt. Som bemanningsassistent hanterar du akut frånvaro i personalgruppen, schemafrågor i personalsystemet Heroma, registrerar frånvaro, ledigheter, rättning av flextid m.m. Du bistår vid introduktion av ny personal, sköter planering av introduktionspass, hjälper till vid planering av utbildningar beträffande personal och schematekniska frågor. Det kan tillkomma arbetsuppgifter, så som registrering i olika nationella register.
Din kompetens
Du trivs med att ha många bollar i luften, arbeta vid datorn med telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Du hanterar akuta situationer likaväl som du har en strategisk förmåga. Du är serviceinriktad, en problemlösare och ansvars- och initiativtagande person. Önskvärt är om du har erfarenhet av personalplanering och/eller erfarenhet av eller utbildning i Heroma, samt kunskap i Allmänna bestämmelser (AB).
Vid anställning kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Vårdenhetschef Kirsi Mann, 016-10 59 82.
Biträdande vårdenhetschef Helena Kings, 016-16 62 51.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 016-10 30 00.
Kom och jobba hos oss på akutkliniken!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2020-12-07.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.