Bemanningsassistent till akutvårdsavdelning (Vikariat)

Arbetsbeskrivning

Akutvårdsavdelningen, Mälarsjukhuset i Eskilstuna

Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025.

Arbetsplats
Akutvårdsavdelningen (AVA) ingår i Akutklinken på Mälarsjukhuset tillsammans med akutmottagningen och administrativa enheten. Akutvårdsavdelningen har 30 vårdplatser som främst tar emot patienter som beräknas behöva kort vårtid. Patienterna som vårdas hos oss kan tillhöra klinikerna medicin, kirurgi, ortopedi eller infektion. Avdelningens grunduppdrag är att dygnet runt övervaka, utreda, behandla och i möjligaste mån även färdigbehandla de patienter som vistas här.

Som ett pilotprojekt kommer vi under 2016 öppna fyra intermediärvårdsplatser vilka har som syfte att tillgodose vården av svårt sjuka patienter som inte har ett intensivvårdsbehov. Dessa fyra vårdplatser kommer att vara bemannade dygnet runt med vår egen personal efter genomförd internutbildning. Hos oss arbetar sjuksköterskor och undersköterskor i ett nära samarbete med andra professioner som är delaktiga i patientens vård, såsom läkare, paramedicinsk personal och medicinska sekreterare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Tillsammans med avdelningschefen kommer du att ansvara för att bemanningen på avdelningen uppfylls för så väl lång och kort sikt. Som bemanningsassistent hanterar du akut frånvaro i personalgruppen, schemafrågor i personalsystemet Heroma, registrerar frånvaro, ledigheter, rättning av flextid m.m. Du bistår vid introduktion av ny personal, sköter planering av introduktionspass, hjälper till vid planering av utbildningar beträffande personal och schematekniska frågor.

Din kompetens
Du trivs med att ha många bollar i luften, och med datorn och telefonen som ditt främsta arbetsredskap hanterar du akuta situationer likaväl som du har en strategisk förmåga. Du är serviceinriktad, en problemlösare och ansvars- och initiativtagande person. Önskvärt är om du har erfarenhet av personalplanering och/eller erfarenhet av eller utbildning i Heroma, samt kunskap i Allmänna bestämmelser (AB). Vid anställning kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Vikariat på heltid, från 1 augusti 2016 till 1 mars 2017.

Information om tjänsten lämnas av
Vårdenhetschef Hannah Tingshagen Ayyad, 016-10 43 72.
Biträdande Vårdenhetschef Niklas Engfeldt, 016-10 39 16.
Facklig representant, 016-10 57 66.

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2016-06-17.



Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Sörmland
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön. Kollektivavtal finns.
  • Tidsbegränsad, 100 %, Tillträde 2016-08-01 till 2017-03-01 -
  • Publicerat: 13 juni 2016

Besöksadress

Repslagaregatan 19
None

Postadress

None
-, -

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024