Bemanningsassistent till Aleris Rehab Station

Bemanningsassistent till Aleris Rehab Station

Arbetsbeskrivning

Om Aleris Närsjukvård
Aleris Närsjukvård AB bedriver ASIH, sluten palliativ vård, Rehab Station, närakuter och basal hemsjukvård. Ett tydligt vårdkoncept med god samverkan möjliggör säkra vårdövergångar för våra patienter. Våra medarbetare drivs av stort engagemang och hög delaktighet.

Brinner du för planering och bemanning? Är du en erfaren undersköterska? Vill du arbeta i ett sammansvetsat team där patientens bästa står i centrum? Då kan den här tjänsten vara något för dig.

Hos oss har vi över 35 års erfarenhet av medicinsk rehabilitering. Vi sätter teamarbetet högt för att tillsammans kunna sköta vårt uppdrag och utveckla vår verksamhet. Våra rehabteam möter personer med olika neurologiska sjukdomar och skador som exempelvis personer med ryggmärgsskador, stroke, MS och ortopediska skador efter multitrauman. Låter detta spännande? Sök till oss!

Om arbetet

Vi söker nu en engagerad bemanningsassistent som vill arbeta hos oss på Aleris Rehab Station! Vår nuvarande bemanningsansvariga kommer att delvis gå vidare och arbeta med andra uppgifter, vi söker därför en ny kollega som kan ta över vissa delar av det dagliga arbetet med bemanning och planering.

Tjänsten är en dagtidstjänst måndag-fredag som kommer att delas mellan att jobba ca 50 % som bemanningsassistent och ca 50 % som undersköterska inom slutenvården.

Som bemanningsassistent kommer du att ingå i vårt administrativa team där du framför allt arbetar nära enhetschef och intagningssjuksköterska. När du är i tjänst som undersköterska så är dina närmsta kollegor övriga i rehabteamet kring patienten; undersköterskor, sjuksköterskor, läkare, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, logopeder och kuratorer, då har du sedvanliga arbetsuppgifter för undersköterska inom slutenvård.

Rollen som bemanningsassistent innebär i huvudsak att bemanna och samordna personalresurser, exempelvis:

• Daglig bemanning av sjuksköterskor och undersköterskor
• Ta emot sjuk- och friskanmälningar
• Schemaläggning i systemet Medvind
• Planera medarbetarnas semestrar i samråd med enhetschef
• Utveckla och förbättra processer och rutiner för att optimera bemanningen och ha ett nära samarbete med chefer och medarbetare i verksamheten
• Vara delaktig i introduktionen av nyanställda.

Arbetstider: Dagtid måndag till fredag, ca 07:00 – 15:30

Placering: Aleris Rehab Station som ligger i Frösundavik i Solna.

Varför arbeta hos oss?
Hos oss blir du en del av ett inkluderande team där vi samarbetar för att nå gemensamma mål. Vi har roligt tillsammans och har en fin gemenskap.

Vi kan erbjuda dig

• En anpassad och väl utarbetad introduktion med uppföljning
• En företagskultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras
• Fina förmåner i form av bland annat förmånsportal med rabatter och friskvårdsbidrag
• God arbetsmiljö med korta beslutsvägar och ett närvarande ledarskap

Vi söker dig som

• Är utbildad undersköterska och innehar examensbevis eller intyg från Socialstyrelsen
• Har erfarenhet av administration
• Har några års arbetslivserfarenhet som undersköterska, gärna inom slutenvården eller hemsjukvård
• Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• Systemvana

Erfarenhet av schemaläggning och personaladministrativa system är meriterande (vi arbetar i schemasystemet Medvind), likaså arbetslivserfarenhet från bemanningsplanering.

Du är serviceinriktad, har ett professionellt bemötande och är kundorienterad. Arbetet kräver att du är strukturerad och lösningsfokuserad, har hög kommunikativ förmåga och kan prioritera arbetsuppgifter vid arbetstoppar. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor

• Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med en provanställning om sex månader
• Omfattning: Heltid
• Tillträde: Enligt överenskommelse
• Lön: Individuell lönesättning
• Kollektivavtal finns



Har du frågor om tjänsten?
Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansöker gör du enklast genom att klicka på ”skicka ansökan” längst ner och fylla i dina uppgifter. Eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu.

Hoppas att vi hörs!

–--------------------------------------------------------

Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater med hjälp av extern samarbetspartner. I bakgrundskontrollen ingår legitimationskontroll hos Socialstyrelsen och tillsynsärenden hos IVO i de fall det är legitimerade yrken, i övrigt ingår även brottmåls-, folkbokförings-, och ekonomisk historik.

I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.

Sammanfattning

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024