Bemanningsassistent till hjärtsektionen

Bemanningsassistent till hjärtsektionen

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsområde hjärt-lungmedicin och klinisk fysiologi

Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se.

Välkommen med din ansökan och bli en del av oss.

Vår verksamhet
Vårt verksamhetsområde innefattar hjärt-och lungmedicin och klinisk fysiologi. Hjärtsjukvården inom vårt verksamhetsområde bedrivs på två vårdavdelningar där vi bedriver högspecialiserad vård inom arytmi, hjärtsvikt och ischemi.

På avdelning 50G vårdar, behandlar, undersöker och utreder vi akut sjuka hjärtpatienter dygnet runt på 26st vårdplatser. Patienterna kommer in med ex hjärtinfarkt, rytmrubbning i hjärtat och hjärtsvikt och behöver ett akut omhändertagande.
Avdelning 50F består av vecko/dagvård med planerade ingrepp för hjärtpatienter. Detta innebär att patienter kallas till avdelningen från hemmet och genomgår sin behandling eller undersökning under dagen, alternativt sover över en natt om så behövs.

Ditt uppdrag
I din roll som bemanningsassistent har du tillsammans med chefer och en annan bemanningsassistenten ansvar för omvårdnadsbemanningen på kort och lång sikt. Tillsammans planerar och strukturerar ni schemat så att avdelningarnas bemanning blir optimal utifrån verksamhetskrav såsom patientsäkerhet och arbetsmiljö. Du är huvudansvarig för medarbetarnas schemaläggning i Heroma, detta innebär att du måste ha kännedom om arbetstidslagen och hälsofrämjande schemaläggning.

Du kommer ansvara för att lägga upp nya schemaperioder och justera schemat efter att medarbetarna lagt in sina önskade individscheman. Du ska registrera avvikelser så som sjukdom, ledigheter, utbildningar mm. Du planerar introduktionsschema för nya medarbetare i samråd med chefer och introducerar nya medarbetare i Heroma och andra relevanta system samt ger information angående policy för ledighetsansökningar mm. Tjänsten innebär att dagligen uppmärksamma och ansvara för att bemanna korttidsfrånvaro på avdelningen, samt hålla kontakt med medarbetare vid korttidsfrånvaro.

Som bemanningsassistent arbetar du självständigt, behöver kunna prioritera och måste vara lösningsorienterad utifrån verksamhetens behov. Du behöver samarbeta med andra bemanningsassistenter och chefer för en bra schemaläggning på klinikens olika enheter, det betyder att du behöver ha en god inblick i hela verksamhetsområdet. Att vara bemanningsassistent är ett mycket viktigt, ansvarfullt och självständigt arbete som i vissa stunder kan innebära mycket arbete med kort varsel och högt tempo. Arbetet kräver kreativitet, lyhördhet och stort engagemang.

Dina kvalifikationer
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från vården och det är meriterande om du att du tidigare arbetat med schemaläggning och bemanning. Du behöver ha mycket god dator-/IT-vana. Vi söker dig som alltid har ett gott bemötande, är bra på att kommunicera och är ansvarstagande. Du är noggrann, strukturerad och har blick för problemlösning och logistik. Du har lätt för att lära, exempelvis nya datasystem, samt är stresstålig och flexibel. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en fast anställning på 100%, dagtid. Tillträde enligt överenskommelse.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Avdelningschef Cecilia Jakobsson, 018-611 44 91
Gruppchef Alexandra Nilsson, 018-611 28 29
Facklig kontakt nås via växeln, 018-611 00 00

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Uppsala
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2022
  • Ansök senast: 29 november 2022

Besöksadress

Primärvårdens ledningskontor Dragarbrunnsgatan 78
None

Postadress

Primärvården
Uppsala, 75185

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024