OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Södersjukhuset – ett akutsjukhus mitt i Stockholm, är hela livets sjukhus där vi med hög kompetens och bra samarbete strävar efter att vara Sveriges ledande akutsjukhus. På Södersjukhuset bedrivs även en omfattande klinisk forskning och utbildning. För oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära, personliga patientkontakten och se till att leva upp till våra ledord: ”för patienten - med patienten”.
Verksamhetsområde internmedicin omfattar enheter för gastroenterologi och hematologi, lungmedicin och allergologi, neurologi och stroke, diabetes och endokrinologi samt akutmedicin. Verksamhetsområdet består av 5 vårdavdelningar varav en akutvårdavdelning, en medicinmottagning med dagvårdsverksamhet samt ett endoskopiskt centrum. Vår organisation präglas av ett öppet klimat och högt i tak. Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete med eget ansvar som medför mycket samarbete för att hela verksamheten ska fungera. Vi ser gärna att du vill vara med och utveckla och effektivisera våra arbetssätt.
Vi söker nu två bemanningsassistenter som vill vara med och bidra till utvecklingen på tre av våra internmedicinska avdelningar.
Arbetsuppgifter:
I rollen som bemanningsassistent ansvarar du för bemanning i vårt schemaverktyg Heroma. Du arbetar med bemanning och schemaläggning samt ansvarar för att rapportera och fastställa ledigheter, rätta flex, sjuk- och friskanmälan mm.Det är en fördel om du arbetat i Heroma tidigare. Vi vill att du har administrativ arbetslivserfarenhet och mycket god datavana Rollen ställer stora krav på planerings och organisationsförmåga samt en god förmåga att prioritera och kunna ta snabba beslut. Du kommer att arbeta tillsammans med chefer och enhetsledare och ha ett nära samarbete med vårdavdelningarnas omvårdnadspersonal. Du kommer att vara en viktig länk i det dagliga arbetet på våra vårdavdelningar och ansvarar för att ta emot samtal från samtliga medarbetare vid exempelvis sjuk- och friskanmälan. Arbetet kommer innebära många kontaktytor så du behöver ha god simultankapacitet samt förmåga att på ett bra sätt kommunicera snabba förändringar.
Anställningsform:
Tillsvidare, med anställning 100% som bemanningsassistent.
Kvalifikationer:
• Gymnasiekompetens
• Administrativ arbetslivserfarenhet,
• Mycket god datavana (Office-paketet) och administrativ förmåga
• Dokumenterad erfarenhet från arbete med många kontaktytor
Meriterande kvalifikationer:
• Erfarenhet av liknande arbete.
• Erfarenhet av Heroma
• Utbildning eller annan dokumenterad praktisk erfarenhet i Excel
Personliga egenskaper:
• Du förenar självständigt arbete med god samarbetsförmåga.
• Du är en person som tycker om att ge god service.
• Du har en utpräglad organisationsförmåga och god stresstålighet.
• Du är flexibel och prestigelös och tycker att det är roligt att ställa om efter nya förutsättningar.
• Du tycker om att jobba mot givna mål och är noggrann.
Eftersom arbetet också innebär att du skall informera och kommunicera är det viktigt att du har god social kompetens samt är öppen, pedagogisk och lyhörd.
Information om tjänsten lämnas av:
Birgitta Milton, Vårdchef Internmedicin
Tel: 072-5993845
Facklig kontaktperson:
Camilla Frankenstein, Vision
Tel: 08-616 31 96
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Winemar
Annelie Moquist
08-616 44 04
Maria Anckers
072–5993622
Margareta Hansell
Christina Otterstam
Vårdenhetschef Margareta Boström
08-616 2270
Birgitta Milton
072-5993845
Annelie Moquist
Azra Vrazalica
08-616 37 75
Karin Molander