OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av ett framgångsrikt och drivet team där du får möjlighet att växa och utvecklas inom bemanning och rekrytering? Till vårt växande kontor i Borås/Göteborg söker vi nu en lagspelare som vill arbeta med att matcha konsulter mot uppdrag hos våra kunder.
Om tjänsten
Du erbjuds ett spännande arbete med ett stort mått av självständighet och eget ansvar. Som bemanningssassistent kommer du främst att arbeta med våra uthyrningsuppdrag och rekryteringsprocesser på den kollektiva sidan och bistå konsultcheferna i deras dagliga arbete. I uppgifterna ingår bland annat att hjälpa till med annonsering, kandidatsökning, telefonintervjuer, personintervjuer och referenstagning. Vidare hjälper du till med att administrera personalfrågor kring våra bemanningskonsulter och bemanningsuppdrag samt vår introduktion av nya bemanningskonsulter, deras anställningsavtal m.m.
Tjänsten är på heltid med arbetstid 08.00-17.00.
Din profil
För att trivas hos oss krävs det att du har ett starkt driv, god initiativförmåga, kan växla mellan olika arbetsuppgifter och känner dig trygg i att ta kontakt med nya människor. Att leverera en god service skall komma naturligt för dig. Som person är du social, engagerad och prestigelös. Då tjänsten innebär mycket administration krävs att du har en naturlig fallenhet för ordning och struktur i ditt arbete. Du kommer att rapportera till Konsultchef på plats.
Ett krav är att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser även att du är van vid att jobba administrativt och har god dator- och systemvana. Meriterande är om du tidigare har arbetat i Intelliplan.
Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK.
Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen!
Läs mer på www.logent.se
Om ansökan
Tjänsterna skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Du ansöker om tjänsten via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev. Ansvarig rekryterare går igenom inkomna ansökningar och gör urval, är du en av dem som går vidare i processen kommer du att bli kontaktad för en första telefonintervju och avstämning kring erfarenheter relevanta för tjänsten. Går du sedan vidare i processen får du möjlighet att komma till Logent för att träffa ansvarig rekryterare på en personlig intervju.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Lantz
Linnea Hodin
0707163942