Arbetsbeskrivning
Om oss
Föreningen Betaniahemmet har sedan 1905 förenklat vardagen för personer som på grund av en funktionsnedsättning har behov av stöd i sin vardag. Varje dag jobbar vi för att alla människor ska få möjlighet att lyckas.
Som medarbetare hos oss blir du en viktig resurs i arbetet med att göra skillnad i andra människors liv.
Vi är även unika i branschen då vår förening drivs helt utan vinstintresse. Som anställd hos oss arbetar du för att vara med och skapa en hållbar förening med ett etablerat varumärke i Göteborgsområdet.
Om tjänsten
Till vår bemanningsenhet söker vi nu 4 nya medarbetare som vill vara en del i att skapa en trygg och stabil bemanning till våra verksamheter.
Bemanningsenheten består av idag två personer med titeln bemanningsplanerare som arbetar dagtid. Behovet är nu att utöka bemanningsenhetens öppettider till fredag kväll, lördagar och söndagar, inklusive röda dagar och storhelger.
Arbetsuppgifter
Ditt huvudfokus kommer att vara korttidsrekrytering och tillsättning av lediga pass. Du kommer att ha din huvudarbetsplats i våra kontorslokaler i Askim. Du kommer ha ett 6 veckors schema med arbetstid dagtid som längst till 17:30, varannan fredag kväll och helg.
Dock kommer merparten av arbetet förläggas mellan 07-18 både på vardagar och helger.
Två av tjänsterna är förslagsvis på 75% och två av tjänsterna är på 25% (endast fredag kväll och varannan helg).
Förutom korttidsrekryteringen så kommer du även under helgtid kunna var tillgänglig för att utföra enklare och kortare insatser med brukare på några av de närliggande enheterna och vi ser därför att du också har erfarenhet av att arbeta som undersköterska eller stödassistent.
Några uppgifter du som bemanningsassistent kommer att ansvara för är:
- Ha ett huvudansvar för att ta emot sjukskrivningar, VAB och annan oplanerad frånvaro samt att tillsätta frånvaron.
- Vara ett stöd i planering av verksamhet/samordning utifrån den inkomna frånvaron.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett stort intresse och kunskap om schema, logistik och planering. Arbetet kräver också att du har goda kommunikativa förmågor, att du är lösningsfokuserad och kan tänka kreativt samtidigt som du är kunnig inom arbetstidslagen (ATL). Vi ser att du gärna arbetet med bemanningsfrågor tidigare i din roll som undersköterska eller stödassistent, eller att du har annan likvärdig arbetsbakgrund.
Att arbeta med bemanningsfrågor är utmanande och ibland fartfyllt och en hög stresstolerans samt ett naturligt lugn är egenskaper som krävs för att kunna ta sig an olika arbetsuppgifter.
Villkor
Innan anställning kommer ett godkänt belastningsregister kunna uppvisas.
Det här får du hos oss
- Nära ledarskap.
- Pedagogisk handledning och vägledning.
- Friskvårdsbidrag.
- Kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar.
Vill du veta mer om våra verksamheter och hur vi jobbar?
Läs mer på vår hemsida https://betaniahemmet.se/