Bemanningsassistent till Neuroavdelning 85D

Bemanningsassistent till Neuroavdelning 85D

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsområde neuro

Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se.

Välkommen med din ansökan och bli en del av oss.

Vår verksamhet
På Neuroavdelning 85D vårdas patienter med en stor variation av neurologiska diagnoser. Patienterna kommer antingen in akut eller planerat, då för utredning, behandling och uppföljning. Vi bedriver högspecialiserad vård, har flertalet specialiserade team och stor del av vår planerade vård är patienter från andra delar av Sverige.

Här arbetar vi dygnets alla timmar och är runt 50 medarbetare fördelat på flera professioner såsom undersköterska, sjuksköterska, administrativ personal och chefer. Hos oss blir du en del av en arbetsgrupp som stöttar varandra och har samma gemensamma mål – att vara den bästa möjliga avdelningen både för medarbetare och patienter!

Nu söker vi dig som är intresserad av ett spännande, utmanade uppdrag som bemanningsassistent!

Ditt uppdrag
Som bemanningsassistent har du en viktig roll i vår verksamhet där du tillsammans med avdelningschef och biträdande avdelningschef ansvarar för den dagliga och långsiktiga bemanningen på avdelningen. Du har tillsammans med avdelningschef ansvar för schemaläggning utifrån verksamhetens krav, patientsäkerhet och arbetsmiljö och ni arbetar tätt med operativa och strategiska bemanningsfrågor.

Arbetsuppgifterna innefattar även att ta emot sjukanmälan, täcka kortsiktig och långsiktig sjukfrånvaro samt många andra administrativa uppgifter kopplade till anställning, avtal och arbetstid. Du kommer till stor del att arbeta i vårt personaladministrationssystem Heroma. I detta system ingår även Kom och Gå som hanterar den dagliga registreringen av arbetstid per pass.

Du har tät kontakt med nyanställd personal och semestervikarier för inplanering av praktiska detaljer, scheman under inskolning och semesterperioder.

För anställd personal är du tillgänglig för frågor angående ledigheter, arbetstidsmodell och schemaläggning. Du är experten inom aktuella personalhanteringssystem och introducerar och säkerställer att medarbetarna självständigt hanterar och arbetar i dessa.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig med relevant utbildning kring schema, personaladministration eller liknande, med god data- och organisationsförmåga. Har du en vårdutbildning eller en examen som personalvetare kan detta vara meriterande.

Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete som bemanningsassistent, utbildning inom personaladministrativa system/administration eller tidigare arbete i Heroma.

Din kompetens
Du är trygg i att arbeta självständigt, lösningsorienterad, nytänkande och utåtriktad. Du arbetar även strukturerat och har lätt för att samarbeta med både chefer och medarbetare. Eftersom vi är en avdelning i utveckling söker vi dig med ett driv framåt både personligt och för verksamheten.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder
Tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde och lön enligt överenskommelse. Bekväm arbetstid med tjänstgöring måndag till fredag, dagtid.

Hos oss får du en introduktion som är anpassad utifrån din tidigare erfarenhet och behov. Personliga behov diskuteras vid schemaläggning.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
För att få ytterligare information är du varmt välkommen att kontakta
Avdelningschef Agnes Åström 018-611 74 81 alternativ
Biträdande avdelningschef My Pettersson 018-611 51 64
Facklig kontaktperson för vårdförbundet nås via växeln 018-611 00 00

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Intervjuer sker fortlöpande under ansökningstiden så tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sök redan idag!

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Uppsala
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2022
  • Ansök senast: 28 september 2022

Besöksadress

Primärvårdens ledningskontor Dragarbrunnsgatan 78
None

Postadress

Primärvården
Uppsala, 75185

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024