OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsområde klinisk neurofysiologi, neurokirurgi och neurologi, Akademiska sjukhuset
Här på Akademiska sjukhuset tror vi att ärlighet varar längst. Så svart på vitt: Vi vet att tempot är högt och att vi är i behov av fler kollegor. De tjänster som vi erbjuder kräver mycket, men vi som arbetar här vet att jobbet också ger så mycket tillbaka. På Akademiska sjukhuset har du nära till specialistkunskap, forskning, utbildning och engagerade kollegor. Vi arbetar kontinuerligt med förbättring och utveckling, och strävar efter att vara en hälsofrämjande arbetsplats med gott ledarskap och flexibla arbetssätt.
Vår verksamhet
Vi på neurokirurgavdelning 85E är en av sex högspecialiserade neurokirurgiska kliniker i Sverige och vi tar emot både planerade och akuta patienter dygnet runt. Patienterna som vi vårdar pre- och postoperativt har till exempel blödningar i huvudet, tumörer i hjärnan och ryggen, skador på ryggraden, kärlmissbildningar och hydrocefalus.
Hos oss arbetar ca 50 medarbetare fördelat på professioner såsom undersköterskor, sjuksköterskor, avdelningssekreterare, måltidspersonal, avdelningschef samt biträdande avdelningschef. Flera har olika specialuppdrag inom tex utbildning och forskning. Här blir du en del av ett härligt gäng med blandade åldrar, kön och erfarenheter. Vi stöttar varandra och hjälps åt. Tillsammans med övriga avdelningar och mottagningar inom verksamhetsområdet neuro samarbetar vi för att nå de mest optimala förutsättningarna för våra patienter och medkollegor.
Nu söker vi dig som vi vill kunna erbjuda ett spännande uppdrag som bemanningsassistent till vår verksamhet. Ett uppdrag med uppgifter kopplade till bemanningen inom verksamheten.
Ditt uppdrag
Som bemanningsassistent har du en viktig roll i vår verksamhet där du tillsammans med avdelningschef och biträdande avdelningschef ansvarar för den dagliga och långsiktiga bemanningen på avdelningen. Du har tillsammans med chef ansvar för schemaläggningen utifrån verksamhetens krav, patientsäkerhet och arbetsmiljö. Tillsammans arbetar du, avdelningschefen och biträdande avdelningschefen gemensamt gällande både operativa och strategiska bemanningsfrågor.
Arbetsuppgifterna innefattar även att ta emot sjukanmälan, täcka sjukluckor, registrera avvikelser och konteringar i schemat samt uppdatering av HSA-katalogen. Du kommer att arbeta i vårt personaladministrativa system Heroma som vi inför 1a februari 2022. I detta system ingår även Kom och Gå som hanterar den dagliga registreringen av arbetstid per pass.
Du har tät kontakt med nyanställd personal och semestervikarier för inplanering av praktiska detaljer, scheman under inskolning och semesterperioder.
För anställd personal är du tillgänglig för frågor angående ledigheter, arbetstidsmodell och schemaläggning. Du är experten inom aktuella personalhanteringssystem och introducerar och säkerställer att medarbetarna självständigt hanterar och arbetar i dessa.
I tjänsten ingår även ett nära samarbete med avdelningssekreteraren där ni hjälps åt med andra administrativa arbetsuppgifter.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad undersköterska med god data- och organisationsförmåga. Du är trygg i din grundprofession samt är lyhörd, utåtriktad, strukturerad och har lätt för att kommunicera på svenska, i både tal och skrift. Vidare ska du kunna arbeta självständigt och ha ett intresse för bemanning och schemaläggning. Du väger samman olika typer av hänsynstaganden och visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsuppgifter och utbildning inom personaladministrativa system samt tidigare arbete i Heroma. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder
Tillsvidareanställning som undersköterska på heltid med ett uppdrag inom bemanning. Tjänsten kan innefatta visst patientnära arbete och rastavlösning. Tidsbegränsat uppdrag inom bemanning på två år med möjlighet till förlängning. Vi kan komma att tillämpa provanställning på 6 månader. Tillträde och lön enligt överenskommelse.
Arbetstiderna för uppdraget som bemanningsassistent är förlagd måndag till fredag dagtid.
Hos oss får du en introduktion som är anpassad utifrån din tidigare erfarenhet och behov. Personliga behov diskuteras vid schemaläggning. Intervjuer sker fortlöpande under ansökningstiden så tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sök redan idag!
Vill du veta mer?
För att få ytterligare information är du varmt välkommen att kontakta Avdelningschef Josefine Norén 018-617 08 65 alternativ Biträdande avdelningschef Kristina Nordström 018-617 24 79.
Facklig kontaktperson för vårdförbundet nås via växeln 018-611 00 00.