OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsområde neuro
Med 8 600 anställda, ca 800 vårdplatser och omfattande öppenvård är Akademiska sjukhuset ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är Akademiska leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige.
Här på Akademiska sjukhuset tror vi att ärlighet varar längst. Så svart på vitt: Vi vet att tempot är högt och att vi är i behov av fler kollegor. De tjänster som vi erbjuder kräver mycket, men vi som arbetar här vet att jobbet också ger så mycket tillbaka. På Akademiska sjukhuset har du nära till specialistkunskap, forskning, utbildning och engagerade kollegor. Vi arbetar kontinuerligt med förbättring och utveckling, och strävar efter att vara en hälsofrämjande arbetsplats med gott ledarskap och flexibla arbetssätt.
Vår verksamhet
Neurointensivvårdsavdelningen NIVA är en högspecialiserad och högteknologisk intensivvårdsavdelning på ett av Sveriges största sjukhus. Vi vårdar barn och vuxna med bland annat traumaskador, cerebrala blödningar och övriga skador som påverkar nervsystemet. NIVA har 8–10 intensivvårdsplatser och vi är ca 100 medarbetare.
NIVA är en välfungerande organisation och vi tar vara på personalens engagemang och kunskap i vårt kontinuerliga kvalitetsarbete.
Ditt uppdrag
Vi söker dig som vill arbeta som bemanningsassistent hos oss på NIVA.I ditt uppdrag ansvarar du, tillsammans med chefer och bemanningsassistenter för den dagliga och långsiktiga bemanningen av sjuksköterskor, undersköterskor och administrativ personal. Tillsammans planerar och strukturerar ni schemat så att bemanning blir optimal utifrån verksamhetens behov, patientsäkerhet och arbetsmiljö. Du är ansvarar för medarbetarnas schemaläggning i systemet Heroma, detta innebär att du måste ha kännedom om arbetstidslagen och hälsofrämjande schemaläggning. Du ska registrera avvikelser så som sjukdom, ledigheter, utbildningar mm. Du planerar introduktionsschema för nya medarbetare i samråd med chefer och introducerar nya medarbetare i Heroma. I uppdraget ingår att göra planeringar för bemanning dygnet runt samt koordinera och leda semesterplanering i samförstånd med chefer. Arbetet är självständigt och tempot kan vara högt och omväxlande då saker händer med kort varsel.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, komplex schemaläggning och utbildning inom personaladministrativa system. Du har lätt för att lära. Ditt främsta arbetsredskap är datorn och de personaladministrativa systemen. Du har ett gott bemötande och ser möjligheter när problem uppstår.
Som person är du lyhörd, utåtriktad och har lätt för att kommunicera och samarbeta. Du är flexibel, noggrann och kan prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Du behöver ha mycket god dator-/IT-vana. Tidigare erfarenheter av Heroma är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder
En tillsvidareanställning på heltid. Provanställning om högst 6 månader kan komma att tillämpas. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).
Vill du veta mer?
Avdelningschef, Monica Edberg, 018–6114962
Bitr avdelningschef, Anna Gradin 018 018-611 8787
Fackliga representanter nås via växeln 018 611 00 00
Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Vänta inte med din ansökan då vi arbetar med löpande urval.
Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.