Bemanningsassistent till ortopedoperation

Bemanningsassistent till ortopedoperation

Arbetsbeskrivning

Som bemanningsassistent har du ett stort ansvar att säkerhetsställa att verksamhetens schemaplanering uppnår rätt kvalitet och att medarbetaren har hälsosamma arbetsscheman.
Arbetet innefattar att ta medvetna beslut, ligga steget före, ta fram schemaförslag och uppföljning av bemanningsbehov, processer och arbetssätt i nära samarbete med ansvariga chefer.
Som bemanningsassistentent ansvarar du för att ha en kort och långsiktig personalplanering utifrån verksamhetens behov. Till din hjälp använder du vårt bemanningssystem, Heroma. Du kommer dagligen att arbeta med rapportering i Heroma vad gäller ex schemaläggning, frånvaro, flexrättningar. Men även bemanning av pass antingen via interna eller externa bemmaningslösningar
Utöver personalplaneringen av våra egna medarbetare kommer du dessutom att hantera avrop och beställningar ut mot externa företag. Detta görs i enlighet med LOU (lagen om offentlig upphandling) i vårt ärendehanteringssystem
Vi söker dig
Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet av strategisk bemanningsplanering eller en jämförbar tjänst.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med bemanning,  har du jobbat med bemanning inom vården så är det meriterande. Du har mycket god datorvana och kan uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska.
Det är meriterande om du har kunskap om vårat kollektivavtal AB och har kunskap om lagar och direktiv som påverkar schemat och schemaläggningen.
Det är meriterande om du har erfarenhet av vårt personalsystem Heroma.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som bemanningsassistent hos oss ska du tycka om att arbeta självständigt utifrån givna riktlinjer och ramar. Du är en person med god prioriterings-och kommunikationsförmåga. Du är strukturerad, en god organisatör och har en helhetssyn.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper.
Tänsten är dagtid måndag-fredag 40 timmar/vecka.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Winemar

Annelie Moquist
08-616 44 04
Maria Anckers
072–5993622
Margareta Hansell

Christina Otterstam

Vårdenhetschef Margareta Boström
08-616 2270
Birgitta Milton
072-5993845
Annelie Moquist

Azra Vrazalica
08-616 37 75
Karin Molander

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södersjukhuset SÖS
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 september 2020
  • Ansök senast: 4 oktober 2020

Besöksadress

Sjukhusbacken 10
None

Postadress

Sjukhusbacken 10
Stockholm, 11883

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024