Bemanningsassistent till Resursenheten

Bemanningsassistent till Resursenheten

Arbetsbeskrivning

Vår kollega ska gå på föräldraledighet och vi söker därför en bemanningsassistent till ett vikariat. Vill du ha ett socialt arbete med många kontaktytor där du fungerar som spindeln i nätet? Hos oss på Resursenheten erbjuds du ett varierat arbete på en arbetsplats som genomsyras av öppenhet, humor och härliga kollegor.

Är du den vi söker?

Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.



Arbetsuppgifter

På Resursenheten välkomnas du till en bred verksamhet med varierande arbetsuppgifter.  Som administrativ assistent hos oss har du en mycket viktig funktion som är avgörande för att vår verksamhet ska fungera. Tillsammans med dina kollegor sköter du den dagliga bemanningen av sjuksköterskor, undersköterskor och vårdnära service till olika verksamheter. Det är ett ansvarfullt och självständigt arbete som i vissa stunder kan innebära mycket arbete med kort varsel och högt tempo. Arbetet kräver kreativitet, lyhördhet och stort engagemang.

I rollen som administrativ assistent kommer du att matcha våra kunders beställning mot våra medarbetare och boka ut dem på uppdrag genom vårt bokningssystem. Dina arbetsuppgifter består av att ha mycket personlig kontakt med våra medarbetare och kunder via mail och telefon, registrering av frånvaro och schema i personalsystemet Heroma samt tillsammans med enhetscheferna planerar upplärning för medarbetarna. Helgberedskap ingår var 4:e helg.

Utöver detta arbetar du också med beställningar och introduktion vid nyanställning, registrering av statistik, förrådsbeställningar samt övriga kontorsgöromål. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets karaktär förändras.


Om arbetsplatsen

Resursenheten Västmanland är Hälso- och sjukvårdsförvaltningens interna bemanningsenhet med uppdrag att tillhandahålla bemanningsservice av sjuksköterskor, undersköterskor och vårdnära administration till förvaltningens verksamheter vid korttidsfrånvaro. Vi är idag ca 70 medarbetare som succesivt kommer utökas till följd av utökade uppdrag. Resursenheten avlastar också verksamheterna med avrop till externa bemanningsföretag. I vårt uppdrag ingår även att med kort varsel kunna ta på oss nya uppdrag.

Du blir en del av ett team av fyra administrativa assistenter som arbetar tillsammans för att få till så bra lösningar som möjligt. Du kommer också ha ett nära och tätt samarbete med våra tre enhetschefer, vår verksamhetsutvecklare samt vår verksamhetschef.


Kvalifikationer

Vi söker dig med erfarenhet från en verksamhet där du har arbetat med någon form av personalplanering som schemaläggning och bemanning. Vi ser också att du har erfarenhet av att arbete inom service mot kund. Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt anstränger dig för att alltid leverera lösningar. Du har en god administrativ förmåga och kan snabbt sätta dig in i nya system. Arbetet håller stundtals ett högt tempo och det är viktigt att du kan prioritera under stressiga situationer och behålla ditt fokus när du blir avbruten. Det är en dynamisk arbetsplats och du ställs dagligen inför prioriteringsutmaningar.

Du ska ha fullständig gymnasieutbildning. Du har goda kunskaper i svenska språket och mycket god dator-/IT-vana samt meriterande om du tidigare arbetat med systemet Heroma.

Vi ser att du har en personlig mognad, är serviceinriktad, flexibel och ser positivt på varierande arbetsuppgifter samt arbetar bra med andra människor.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Anställningsvillkor

Föräldravikariat i cirka ett år. Tillträde enligt överenskommelse. 

Välkommen med din ansökan senast 6 oktober 2021

 


Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Bifoga gärna intyg och betygshandlingar med din ansökan.

Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.

Region Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 7 000 anställda. Vår huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.

Titta gärna på vår informationsfilm: https://youtu.be/7qLByHRP6mY

Kontaktpersoner på detta företaget

Christina Gehlin, Avdchef
0221-263 47
Cecilia Stoor, Vårdförbundet
021-10 41 67
Maria Fredriksson Frischenfeldt, Sektionsledare Resurslaget i Köping
0221-26368
Aliisa Andreasson, Enhetschef avd 1
0221-261 24
Jeny Zackrisson, Enhetschef avd 1
0221-261 53
Christina Gehlin, Enhetschef avd2/AH
0221-263 47
Therese Edvardsson, Tf. Enhetschef avd 3
0221-26 271
Fredrik  Leek, Områdeschef, Ambulanssjukvården Västmanland
021-17 45 59
Marie Malm, Enhetschef
021-17 45 69
Fredrik Rudstam, Vårdförbundet
021-17 34 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Västmanland
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2021
  • Ansök senast: 6 oktober 2021

Besöksadress

Västmanlands sjukhus Köping
None

Postadress

Västmanlands sjukhus Köping
KÖPING, 73181

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024