OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en duktig administratör och söker en ny utmaning? Nu söker vi en bemanningsassistent med bred erfarenhet av schemaläggning och personalhandläggning till oss på avdelning B10:17 inom ME Huvud-, Hals-, Hud- och Lungcancer.
Välkomna att söka till oss!
Vi erbjuder:
- nära samarbete med personal samt OVC
- en viktig roll för att vårdpersonalen kan fokusera på att ge patienterna den bästa vården.
- en positiv inställning till både personlig utveckling och utveckling av verksamheten
- en stimulerande och varierande arbetsmiljö, där stor vikt läggs på att själv ansvara för att planera det egna arbetet.
- varierande arbete, där ingen dag är den andra lik.
- individuellt anpassad introduktion
Om tjänsten
Som bemanningsassistent har du en viktig roll i vår verksamhet när det kommer till både kort- och långsiktig bemanning inom avdelningen. Ditt uppdrag kräver att du bidrar till att avdelningens medarbetare har de bästa förutsättningarna för hälsosam schemaläggning. Mycket av ditt dagliga arbete sker i Heroma, där du bland annat gör schemaplanering, registrerar frånvaro och ersättningar samt gör rapportering. Du kommer att arbeta nära avdelningens omvårdnadschefer gällande både operativa och strategiska bemanningsfrågor. Exempel på arbetsuppgifter:
- hantering av personalärenden i Heroma
- lösa sjukluckor och bemanna den dagliga verksamheten vid exvis semester eller utbildning.
- hantering och administrering av övertid
- säkerställa hälsosamma scheman
- planering inför inskolning av nya medarbetare (tillsammans med OVCer)
- administrering av olika system och behörigheter
Ditt uppdrag kommer att följa den av Tema Cancer utformade rollbeskrivning för bemanningsassistent.
Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid.
Vi söker dig som:
- har ett genuint intresse för bemanning och schemaläggning.
- tar ansvar för det egna arbetet. Du gör det som krävs och söker den information som behövs för ett bra slutresultat.
- har lätt för att anpassa dig till en föränderlig vardag. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt ser möjligheter i förändring.
- Ser helheten och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser hela verksamhetens bästa i agerande och i beslut.
- Planerar, prioriterar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.
- Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
- kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer
Krav: Gymnasiekompetens. Goda kunskaper i svenska såväl i tal som i skrift. Bred erfarenhet inom personalhandläggning och erfarenhet som bemanningsassistent.
Meriterande: Grundutbildning i Heroma, erfarenhet av schemaläggning samt kunskap om lagar och avtal.
För att din ansökan ska vara komplett ska den innehålla:
- CV
- Övriga bilagor (bilagor bifogas i förekommande fall/ Personligt brev (frivilligt)
Provanställning kan komma att tillämpas i denna rekrytering.
Varmt välkommen med din ansökan!