OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.
Bemanningsenhet SRV tillhör Sociala Resursverksamheten med drygt 400 tillsvidareanställda är en utförarverksamhet riktad till barn, ungdomar och vuxna. Vi styrs bl.a. av LSS, SoL och HSL och har verkställighetsansvar för insatser reglerade av dessa lagar. Verksamheten genomsyras av att vi sätter individen i centrum och att vi samverkar för att kunna tillgodose individens behov. Verksamheten har ett stort kundfokus, god serviceanda och ger förutsättningar för ett gränsöverskridande arbete som är både inspirerande och kompetensutvecklande.
Bemanningsenhetens huvudsakliga uppgift är att tillgodose verksamheternas behov av personal vid uppkommen frånvaro samt resursförstärkning.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta under semesterperioden som är mellan vecka 25 - 32 och täcka ordinarie personals semester. Dock behövs en introduktion innan semesterperioden börjar, introduktionen påbörjas under maj månad.
Som bemanningsassistent hos oss på Sociala Resursverksamheten kommer du att arbeta med att tillgodose verksamheternas behov av personal vid planerad eller akut frånvaro på ordinarie personal. Vi har verksamheter inom LSS-boenden, personlig assistans, daglig verksamhet samt korttidsverksamhet för barn och unga.
Du kommer att arbeta i Timepool där korttidspoolen/timvikarier lägger sin tillgänglighet och där du bokar ut arbetspass för att täcka verksamhetens behov, alternativt bokar ut timvikarier. Du kommer även ha mycket kontakt med enhetschefer för verksamheterna, korttidspoolen och tim-vikarier. Arbetet innefattar också ett nära samarbete med bemanningsplanerare och samordnare.
Arbetstiden är vardagar från kl 6.30 -16.00.
KVALIFIKATIONER
För att kunna arbeta som bemanningsassistent på Bemanningsenheten krävs det att du är ansvarstagande, kan ta egna initiativ och fatta egna beslut. Du ska vara flexibel, trygg och ha god samarbetsförmåga. Du behöver även ha en god social kompetens då du har kontakt med många.
Du behöver ha utbildning inom administration eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet i systemet Timepool är meriterande likaså om du tidigare haft liknande arbetsuppgifter.
Det är viktigt att du har god datorvana och dokumentationsförmåga samt kan uttrycka dig väl i svenska, både i tal och skrift. Vi ser även att du klarar av psykiskt ansträngande arbetsuppgifter då det förekommer arbetsdagar där tempot är högre och man behöver fatta snabba beslut samt att du har uthållighet i form av tålamod.
ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.
Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.