Bemanningsassistenter till bemanningsenheten!

Arbetsbeskrivning

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i uppdrag, biståndskontor och utförare samt tre stabsenheter ekonomi, HR och nämnd- och ledningskansli.

På bemanningsenheten arbetar idag cirka 20 personer med bemanningsfrågor. Bemanningsenhetens uppdrag är att inom vård- och omsorgsförvaltningen tillgodose den tillfälliga bemanningen. Vi bemannar ordinärt boende, särskilt boende, LSS, socialpsykiatrin, personlig assistans och kök. Vill du läsa mer om oss på bemanningsenheten kan du använda den här länken:

http://www.eskilstuna.se/bemanningsenheten



ARBETSUPPGIFTER
Söker du ett fartfyllt och ansvarsfullt arbete där du gör en viktig insats för bemanningen av våra verksamheter inom vård och omsorg? Då kommer du trivas hos oss! Vi söker nu två nya kollegor, tjänsterna är ett vikariat med eventuell möjlighet till förlängning och en visstidsanställning.

Som bemanningsassistentent ansvarar du för att bemanna våra korttidsuppdrag utifrån verksamhetens behov av personal. Du matchar tillgängliga vikarier med verksamheternas behov och till hjälp använder du vårt bemanningssystem Time Care Pool. Söker du vikariatet arbetar du under veckorna främst inriktat mot att bemanna personlig assistans och under de helger du jobbar arbetar du mot alla våra verksamhetsområden. Söker du visstidsanställningen arbetar du med bemanning inriktad mot alla våra verksamhetsområden. Vid akuta behov ingår det i båda tjänsterna att beordra in ordinarie personal för att lösa bemanningen.

Du kommer att ha schemalagd arbetstid och jobba både vardagar och helger. Som tidigast börjar du arbeta klockan 06.30 och du slutar som senast klockan 17.30. En förmån vi har är att du är med och lägger ditt eget schema, vilket gör att du kan påverka vilka dagar du arbetar. En annan förmån vi erbjuder är friskvårdsbidrag!

När du arbetar som bemanningsassistent hos oss har du stöd av dina kollegor, även om ensamarbete förekommer. Samverkan är en stor del av ditt arbete och du har daglig kontakt med de vikarier som ingår i vikariepoolen, enhetschefer och samordnare ute i verksamheterna.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning. Då arbetet innebär mycket samverkan och arbete i systemet Time Care Pool ser vi, för att undvika missförstånd, att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet av att jobba med bemanningsfrågor, bemanning mot personlig assistans, vana att arbeta med IT i ditt dagliga arbete eller erfarenhet av att arbeta med Time Care Pool ser vi det som meriterande.

Vi tror också att kan vara en fördel om du har kunskaper om arbetstidslagen och om du har arbetat inom en serviceorganisation alternativt i en samordnande roll inom vård-och omsorgsområdet.

För att lyckas i ditt arbete som bemanningsassistent ser vi att du har en förmåga att arbeta självständigt och att du klarar av att hantera många olika saker samtidigt på ett effektivt sätt. Vi ser också att du är en person som kan stå upp för fattade beslut och att du har en tro på din egen förmåga att lösa de situationer du ställs inför i ditt dagliga arbete!

Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Therese Klingmalm
016-710 51 38
Enhetschef Maria Englund
016-710 22 25
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Rekryteringskonsult Isabel Kjellberg
016-710 17 02
Ring mån-tors 08:00-10:00 och fre 08:00-09:00 Tim- och sommarjobb
016-710 70 99
Rekryteringskonsult Robert Isaksson
016-710 12 37
Enhetschef Anneli Gravander
016-710 52 12
Rekryteringskonsult Anna Dahlberg
016-710 28 30
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
HR-chef Krister Reed
0701- 67 27 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen Eskilstuna
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse., upphör: Tjänsterna är tidsbegränsade till: Vikariat- 2017-06-04 (med eventuell möjlighet till förlängning) Visstid- 2017-08-31.
  • Publicerat: 17 januari 2017

Besöksadress

63186 Eskilstuna
None

Postadress

Alva myrdals gata 3d
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024