Bemanningschef - Hemfrid Uppsala

Bemanningschef - Hemfrid Uppsala

Arbetsbeskrivning

Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Just nu är vi inne i en stark tillväxtfas och rekryterar en Bemanningschef till vårt kontor i Uppsala. Med många nya projekt och utmaningar framför oss söker vi nu Dig som är affärsdriven, kundfokuserad och har ett stort engagemang till att utveckla våra affärer.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Bemanningschef har du ansvar för ett av Hemfrids områden i Uppsala inom hemstädning samt vår engångsaffär i Uppsala som innefattar exempelvis storstädning, flyttstädning och fönsterputs. Du är chef för områdets Hemfridare (hemstädare) och ansvarar för att vi levererar bästa möjliga kvalitet i våra tjänster, med målet att skapa en omtänksam kundupplevelse som passar kunden och dennes hem. Du verkar också för att Hemfrid ska nå sitt mål att vara branschens bästa arbetsgivare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Bemanningschef är att coacha och leda områdets Hemfridare med målet att skapa kontinuitet, medarbetarengagemang och hög kundnöjdhet. Som Bemanningschef har du ett helhetsansvar för drift, resultat och leverans inom affärsområdet. I det ingår att arbeta med schemaläggning av personal, kvalitetssäkra vår tjänst, hantera kundärenden samt maximera försäljningen utifrån företagets mål och KPI:er. Du kommer ha en nyckelroll för våra kunder och vår personal inom detta område. Du rapporterar till en av våra Distriktschefer och ingår tillsammans med denne i ett team med flera andra Bemanningschefer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Personalansvar

- Leda och fördela arbetet i området
- Ansvar för att coacha, utbilda, informera och följa upp hela medarbetargruppen
- Nyfiket närvarande ledarskap på fältet (våra Hemfridare arbetar ute hos våra kunder i Uppsalaområdet)
- Planera och genomföra teamaktiviteter
- Medarbetar- och lönesamtal
- Arbetsmiljöansvar


Schemaläggning och bemanning

- Kort- och långsiktig schemaplanering enligt fastställda rutiner och processer
- Matchning mellan Hemfridare och områdets nya kunder
- Ansvar för att medverka vid rekrytering, onboarding och utbildning av nya medarbetare


Kundservice

- Ansvar för ärendehantering och kundkontakt kopplat till Hemfrid så som:
- Av- och ombokningar
- Merförsäljning
- Eventuella korrigeringar, skador och reklamationer



Måltal och uppföljning

- ENPS och välmående i medarbetargrupp
- Personalomsättning och sjukfrånvaro
- Mer- och minustid
- Kundnöjdhet på utförd tjänst
- TB


Din profil

Vi söker dig som känner lika stort engagemang för att Hemfrids kunder ska bli nöjda som att ditt team ska vara motiverat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är resultatorienterad, anpassningsbar, initiativtagande och trivs i dynamiskt bolag i tillväxtfas. Du bör var trygg i din roll som ledare och kunna fatta snabba och smarta beslut. I din roll har du fullt ägandeskap för ditt område och du bör vara duktig på att arbeta efter resultat och budget för att driva ditt område framåt.

Utöver detta ser vi gärna att du har:

- Tidigare erfarenhet från en roll som chef med påvisad kunskap att tidigare hanterat mer utmanande samtal
- God erfarenhet från servicebranschen
- God kunskap i att analysera KPI:er och data. Du äger budgeten för ditt område och ansvarar för dess resultat
- God systemvana
- Meriterande om du tidigare arbetat i Salesforce eller annat CRM/Schemaläggningssystem
- Talar och skriver svenska samt engelska
- Meriterande om du innehar en eftergymnasial utbildning inom management, företagsekonomi, annan ekonomisk/personalinriktad utbildning
- Meriterande om du har B-körkort


Vi erbjuder

Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som Bemanningschef räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Självklart har vi kollektivavtal och diverse förmåner.

Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2020 samt 2021-års Karriärföretag och har under åren fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.

Omfattning/Placering

Tjänsten som Bemanningschef är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd kontorstid (07 - 16). Hemfrids kontor ligger på Vaksalagatan 34 i Uppsala.

Ansökan

Har du kommit så här långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig!

För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering.

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Mimmi Nobel, Talent Acquisition Partner, på rekrytering@hemfrid.se.

Om Hemfrid

Hemfrid startades 1996 av Monica Lindstedt. Sedan dess har vi varit en pionjär på marknaden och idag är vi runt 2 400 medarbetare som hjälper våra kunder att göra livet enklare. Vi underlättar vardagen med tjänster som städning, trädgårdshjälp, flytt, enklare hantverk, återvinning och mycket annat. Hemfrid är också en viktig samhällsaktör och integrationsmotor då många av våra anställda får sitt första jobb i Sverige hos oss. Läs gärna mer på vår karriärsida: www.hemfrid.se/karriar (http://www.hemfrid.se/karriar).

Välkommen till Hemfrid!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Nilsson

Sofia Källkvist

Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson

Familjeservice

Anne johansson

Rekrytering Hemfrid

Jessica Magnusson
+46840912650

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hemfrid
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Besöksadress

Rosenlundsgatan 13
None

Postadress

Rosenlundsgatan 13
Stockholm, 10064

Liknande jobb


28 november 2024

Team Lead, Planning

Team Lead, Planning

22 november 2024

8 november 2024

7 november 2024