OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Handikappförvaltningens huvudsakliga uppgift är att ge stöd och service till kommunmedborgare som har fysisk eller psykisk funktionsnedsättning och/eller ett begåvningshandikapp. Verksamheten lyder under en stark lagstiftning och har höga krav på kvalitetssäkring. Politiska direktiv och samverkan med andra huvudmän styr i hög utsträckning vårt arbete. Förvaltningen arbetat aktivt med bemanning, schemaläggning, önskad sysselsättningsgrad och bokning av vikarier. För att komma vidare förstärker vi nu verksamheten med en: BEMANNINGSCHEF Bemanningschefen kommer vara en övergripande funktion i verksamhetsavdelningen och rapporterar direkt till verksamhetschefen. Bemanningschefen har verksamhet , ekonomiskt , personal och arbetsmiljöansvar för Bemanningsenheten som inkluderar bokningen, resursenhet, vikariebank och timbank. Bemanningschefens arbete fokuserar på att optimera förvaltningens resurser avseende bemanning av korttidsfrånvaro och tidsbegränsade långtidsvikariat. Dessutom kommer Bemanningschefen att vara ansvarig för införande av bokningssystem. Utöver detta har Bemanningschefen ett centralt ansvar för att säkerställa nyanställda medarbetares kompetens och introduktion. Därutöver har Bemanningschefen ett samordningsansvar för bemanningsmöten och rekrytering av semestervikarier. Bemanningschefen kommer dessutom vara en resurs för övriga områdeschefer när det gäller rekrytering, bemanning och införande av nya arbetstidsmodeller. Bemanningschefen kommer, per årsbasis, få ett särskiljt uppdrag som för år 2011 fokuserar på se över ev. nya arbetsformer för ledsagning. Kvalifikationer: Du förväntas ha en socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Dessutom krävs det att du har direkt kunskap i de lagar som styr verksamheten (SOL och LSS), ett par års erfarenhet av ledarskap, bemanning och arbetstidsplanering samt god datakunskap. Det är meriterande om du har erfarenhet av handikappomsorg, psykiatri och/eller personlig assistans. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För arbetet krävs att du: - är en entreprenör - har en god människosyn som avspeglar sig i ett positivt förhållningssätt och bemötande - har förmåga att arbeta såväl självständigt som i samverkan med andra - vågar styra en arbetsgrupp du inte är formell chef för - har goda kunskaper i svenska, såväl muntligt som skriftligt Körkort är ett krav. Anställningsform: Tillsvidare Tillträde: 1 januari 2011 eller efter överenskommelse Se även Handikappförvaltningens övriga annonser: * vik. Områdeschef * Chef för kontaktpersoner