OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Just nu är vi inne i en stark tillväxtfas och rekryterar en chef till våra Tillväxtområden Flyttservice samt B2B. Med många nya projekt och utmaningar framför oss söker vi nu Dig som är affärsdriven, kundfokuserad och har ett stort engagemang till att utveckla våra affärer.
Dina arbetsuppgifter
I denna tjänst som Bemanningschef har du ansvar för tillväxtområdena Flytt och B2B i Göteborg med omnejd. Du är chef för områdets Hemfridare (flyttmedarbetare och städare inom kontorsstädning) och ansvarar för att vi levererar bästa möjliga service och kvalité i våra tjänster, med målet att skapa en omtänksam kundupplevelse för våra kunder. Du verkar också för att Hemfrid ska nå sitt mål att vara branschens bästa arbetsgivare.
Du har ett helhetsansvar för dina affärsområden med huvudsakliga arbetsuppgifter så som att coacha och leda områdets Hemfridare med målet att skapa kontinuitet, medarbetarengagemang och hög kundnöjdhet. Du ansvarar för områdets kunder, den service, leverans samt resultat vi levererar. Då vi är i en intensiv tillväxtfas ser vi gärna att du driver affärsutveckling inom området, förbättrar processer och skapar en skalbar organisation med möjlighet till ytterligare tillväxt. Du rapporterar till chef för tillväxtaffärerna som sitter på Hemfrids huvudkontor i Stockholm.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Kundservice/Försäljning
- Ansvar för ärendehantering och kundkontakt kopplat till HF så som:
- Försäljning av Hemfrids tjänster till ny kund / Kundbesök digitalt samt F2F
- Merförsäljning av Hemfrids tjänster
- Av och ombokningar vid frånvaro
- Korrigeringar av/på utförd tjänst
- Skador / Reklamationer / Missnöje
Personalansvar/Bemanning
- Leda och fördela arbetet i området
- Ansvar för att coacha, utbilda, informera och följa upp hela medarbetargruppen såväl kvalitetsteamet som ordinarie Hemfridare
- Uppföljning och utveckling/avveckling av medarbetarna
- Nyfiket närvarande ledarskap på fältet (våra Hemfridare arbetar runt om i Göteborgsområdet)
- Planera och genomföra teamaktiviteter med målet att utveckla verksamheten samt bygga teamkänsla och engagemang
- Medarbetar- och lönesamtal
- Arbetsmiljöansvar
- Proaktivt arbete med målet att minimera sjukfrånvaro
- Kort- och långsiktig schemaplanering enligt fastställda rutiner och processer
- Ansvar för att säkerställa områdets resurs och kompetensförsörjning
- Ansvar för att medverka vid rekrytering av nya medarbetare
- Ansvar för onboarding, utbildning och uppföljning av nya medarbetare
Måltal och uppföljning
- Försäljning / Merförsäljning
- ENPS / Välmående i medarbetargrupp
- Kundnöjdhet på utförd tjänst
- TB1
- Ej debiterbar tid / Mer- och minustid
- Personalomsättning
- Sjukfrånvaro
Din profil
Vi söker dig som känner lika stort engagemang för att dina kunder ska bli nöjda som att ditt team ska vara motiverat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är mycket resultatdriven, kundfokuserad och initiativtagande. Utöver detta ser vi att brinner för att skapa goda relationer, likaväl mot kund som kollegor och din personalgrupp. Utöver ovan ser vi att du har nedan kvalifikationer för att vara aktuell för tjänsten:
- Mycket god erfarenhet från tidigare roll inom en service- och kundfokuserad bransch
- Mycket god erfarenhet från försäljning och resultatarbete med goda resultat
- God kunskap i att analysera KPI:er och data, du äger budgeten för ditt område och ansvarar för dess resultat.
- Besitter tidigare dokumenterad erfarenhet från att driva förbättringsarbete alt arbetat i annat bolag i hög tillväxtfas där du varit med att driva förändring.
- God ledarerfarenhet
- God språkkompetens i svenska samt engelska
- God systemvana - Meriterande om du tidigare arbetat i Salesforce eller annat CRM/Schemaläggningssystem
- B-körkort
- Meriterande om du innehar en eftergymnasial utbildning inom management, företagsekonomi, annan ekonomisk utbildning
Vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som Bemanningschef räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Självklart har vi kollektivavtal och diverse förmåner.
Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2020 samt 2021-års Karriärföretag och har under åren fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.
Omfattning/Placering
Tjänsten är på heltid (100 %/40 h/v) och arbetstiden är förlagd utifrån verksamhetens öppettider. Vi sitter i nya, fräscha kontor på Fabriksgatan 13 i centrala Göteborg.
Ansökan
Har du kommit såhär långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig! Vi tillämpar löpande urval och intervjuer därav önskar vi din ansökan snarast. Tillsättning omgående.
För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Jessica Magnusson: (mailto:jessica.magnusson@hemfrid.se).
Om Hemfrid
Hemfrid startades 1996 av Monica Lindstedt. Sedan dess har vi varit en pionjär på marknaden och idag är vi över 2 200 medarbetare som hjälper våra kunder att göra livet enklare. Vi underlättar vardagen med tjänster som städning, trädgårdshjälp, flytt, enklare hantverk, återvinning och mycket annat. Hemfrid är också en viktig samhällsaktör och integrationsmotor då många av våra anställda får sitt första jobb i Sverige hos oss. Läs gärna mer på vår karriärsida: (http://www.hemfrid.se/karriar) www.hemfrid.se/karriar (http://www.hemfrid.se/karriar).
Välkommen till Hemfrid!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Nilsson
Sofia Källkvist
Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson
Familjeservice
Anne johansson
Rekrytering Hemfrid
Jessica Magnusson
+46840912650