Bemanningschef till Hemfrids tillväxtområde B2B – Stockholm

Bemanningschef till Hemfrids tillväxtområde B2B – Stockholm

Arbetsbeskrivning

Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Just nu är vi inne i en stark tillväxtfas och söker en Bemanningschef till vårt affärsområde Growth B2B. Med många nya projekt och utmaningar framför oss söker vi nu Dig som är affärsdriven, kundfokuserad och har ett stort engagemang till att utveckla våra affärer.


Dina arbetsuppgifter

I denna tjänst som Bemanningschef har du ansvar för tillväxtområdet B2B i Stockholm med omnejd. Du är chef för områdets Hemfridare (städare inom kontorsstädning) och ansvarar för att vi levererar bästa möjliga service och kvalité i våra tjänster. Du verkar också för att Hemfrid ska nå sitt mål att vara branschens bästa arbetsgivare.

Du har ett helhetsansvar för ditt affärsområde med huvudsakliga arbetsuppgifter så som att coacha och leda områdets Hemfridare med målet att skapa kontinuitet, medarbetarengagemang och hög kundnöjdhet. Stort fokus i tjänsten ligger på att driva försäljningen för området framåt, såväl genom bearbetning av nya kunder som merförsäljning hos befintliga kunder.

Då vi är i en intensiv tillväxtfas ser vi gärna att du driver affärsutveckling inom området, förbättrar processer och skapar en skalbar organisation med möjlighet till ytterligare tillväxt. Du rapporterar till en av våra Operation Managers.


Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Kundansvar/Försäljning

- Driva försäljningen för området
- Av- och ombokningshantering
- Kvalitetsuppföljning
- Kundservice
- Du mäts på KPI:er som NPS, omsättning utifrån budget, merförsäljning, ENPS & medarbetarindex


Personalansvar

- Schemalägga, leda och fördela arbetet i området
- Rekrytering och onboarding av nyanställda
- Ansvar för att coacha, utbilda, informera och följa upp hela medarbetargruppen
- Nyfiket närvarande ledarskap på fältet (våra Hemfridare arbetar ute hos våra kunder i Stockholmsområdet)


Din profil

Vi söker dig som känner lika stort engagemang för att Hemfrids kunder ska bli nöjda som att ditt team ska vara motiverat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är resultatorienterad, anpassningsbar och trivs i dynamiskt bolag i tillväxtfas.

Du bör var trygg i din roll som ledare och kunna fatta snabba och smarta beslut. I din roll har du fullt ägandeskap för ditt område och du bör vara duktig på att arbeta efter resultat och budget för att driva ditt område framåt. Det är en självklarhet för oss att du brinner för att skapa goda relationer, likaväl mot kund som kollegor och din personalgrupp.

Utöver detta ser vi gärna att du har:

- Tidigare erfarenhet från en roll som chef
- Erfarenhet från försäljning och service
- God kunskap i att analysera KPI:er och data. Du äger budgeten för ditt område och ansvarar för dess resultat
- God systemvana och van att arbeta i olika system
- Meriterande om du tidigare arbetat i Salesforce eller annat CRM/Schemaläggningssystem
- Talar och skriver svenska samt engelska
- Meriterande om du innehar en eftergymnasial utbildning inom management, företagsekonomi, annan ekonomisk/personalinriktad utbildning
- Meriterande om du har B-körkort
- Meriterande om du har arbetat inom en verksamhet som genomgått en förändrings-/tillväxtresa


Vi erbjuder

Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som Bemanningschef räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Självklart har vi kollektivavtal och diverse förmåner.

Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2022-års Karriärföretag och har under åren fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.


Omfattning/Placering

Tjänsten som Bemanningschef är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänsten är heltid (100 %) och arbetstiden är förlagd utifrån verksamhetens öppettider. Hemfrids huvudkontor ligger på Rosenlundsgatan 40 i Stockholm.


Ansökan

Har du kommit så här långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig!

Vi tillämpar löpande urval och intervjuer därav önskar vi din ansökan snarast. Tillsättning omgående. För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering.

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Mimmi Nobel, Talent Acquisition Partner, på rekrytering@hemfrid.se.


Om Hemfrid

Hemfrid startades 1996 av Monica Lindstedt. Sedan dess har vi varit en pionjär på marknaden och idag är vi över 2 400 medarbetare som hjälper våra kunder att göra livet enklare. Vi underlättar vardagen med tjänster som städning, trädgårdshjälp, flytt, enklare hantverk, återvinning och mycket annat. Hemfrid är också en viktig samhällsaktör och integrationsmotor då många av våra anställda får sitt första jobb i Sverige hos oss. Läs gärna mer på vår karriärsida: www.hemfrid.se/karriar (http://www.hemfrid.se/karriar).

Välkommen till Hemfrid!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Nilsson

Sofia Källkvist

Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson

Familjeservice

Anne johansson

Rekrytering Hemfrid

Jessica Magnusson
+46840912650

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hemfrid
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 februari 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2022

Besöksadress

Rosenlundsgatan 13
None

Postadress

Rosenlundsgatan 13
Stockholm, 10064

Liknande jobb


28 november 2024

Team Lead, Planning

Team Lead, Planning

22 november 2024

8 november 2024

7 november 2024