OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget som bemanningscontroller innebär att stötta verksamheten med analys, kvalitetsarbete, utveckling och controllerfunktion. Du förväntas arbeta med verksamhetens mål, processer och kvalitetsarbete. Du är med och implementerar nya arbetssätt och rutiner med målet att i samarbete med cheferna på huset i arbetet att utveckla en effektiv och likvärdig verksamhet.
Ditt uppdrag innebära att bidrar till övergripande organisationsutveckling samt medverkar i arbete kring intern kontroll. Du ska arbeta med analyser avseende måluppfyllelse, även kopplat till ekonomiska analyser och sammanställer rapporter. I dina arbetsuppgifter ingår att stötta verksamheter genom att leda projekt och processer samt utveckling av digitala arbetssätt.
KVALIFIKATIONER
Nu söker vi dig som har gymnasieexamen och som har genomgått stadens bemanningsutbildning. Du har erfarenhet av TimeCare, Personec och Proceedo och har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet.
I arbetet kan du på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt, och uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt.
Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Genom att använda tiden effektivt och att arbeta systematiskt, organiserat och metodiskt ser du till att arbetet slutförs och att du kan följa upp resultatet. I arbetsrelaterade frågor tänker du långsiktigt och har ett brett perspektiv. Du har förmåga att analysera nuläget samt kan använda din analys för att metodiskt planera framåt. Inom ramen för ditt uppdrag har förmåga att ta självständiga beslut och agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver, utan att behöva stöd från andra.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.