OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.
Vi är stolta över våra cirka 1 500 medarbetare som dagligen arbetar för att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 500 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Hos oss har vi nära till varandra och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.
Här njuter du också av vacker älvmiljö, rik natur och spännande spår av unik historia. I Lilla Edets kommun arbetar vi ständigt för ökad livskvalité och glädje i vardagen, både för våra invånare och för dig som väljer att jobba hos oss.
Väl mött i Göta älvdalens pärla - vi gör det tillsammans!
Beskrivning
I början av 2024 startar vi en ny funktion på enheten för bemanning och administration för att fortsätta vårt arbete med strategisk kompetensförsörjning och bemanningsplanering inom verksamheterna vård och omsorg och funktionsstöd.
Som ett fortsatt arbete kring att vara en heltidsorganisation inför vi nu central schemaläggning och därför söker vi nu dig som vill vara med och starta upp, genomföra och utveckla den organisationen!
Som bemanningscontroller kommer du vara en del av bemanningsenheten men arbeta över hela vård och omsorg och funktionsstöd. Du rapporterar direkt till enhetschefen för bemanningsenheten men också till verksamhetschefen för vård och omsorg och funktionsstöd.
Enheten för bemanning och administration är en stödfunktion till samtliga verksamheter inom vård och omsorg och funktionsstöd. Enheten består av åtta administratörer och en enhetschef. Här arbetar vi bland annat med rekrytering av nya timvikarier, bemanning av korttidsfrånvaro, schemaplanering, avgiftshantering, systemstöd och utbildningar.
Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag som bemanningscontroller innebär både att utveckla och kvalitetssäkra bemanningsprocessen genom att analysera nuläge, ge förslag på förbättringar, lägga schema, kvalitetssäkra scheman genom intern kontroll och stötta chefer i förändringsprocesser. Du har en viktig roll gällande uppföljning av verksamhetens bemanning och planering för en hållbar personalekonomi och verksamhet.
Den största delen av ditt arbete kommer bestå av att lägga schema och planera för verksamheterna efter både verksamhetens behov och inom ramarna för verksamhetens budget. Förutom schemaläggning så utbildar du chefer och medarbetare samt uppdaterar manualer, utbildningsmaterial och bemanningshandbok.
Kvalifikationer
För att passa för den här tjänsten skall du ha en utbildning på lägst gymnasienivå samt flerårig erfarenhet av att arbeta med schemaläggning, gärna inom vård- och omsorg och funktionsstöd. Du besitter en god kompetens inom personal- och bemanningsekonomi, gärna med kunskap kring lagar och avtal som reglerar arbetslivet samt en god IT-vana.
Vi tror även att du har erfarenhet av att genomföra förändringar och processer, samt av schema-, personal-och bemanningsarbete. Du har vana av att utbilda och förmedla kunskap till andra och det är något du brinner för.
Som person har du mycket goda kommunikativa förmågor där du är tydlig och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du har även goda relationsskapande förmågor som du visar genom att vara en god lyssnare och du skapar, behåller och utvecklar goda relationer på ett naturligt sätt.
Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaper och färdigheter som vi bedömer krävs för tjänsten och det är meriterande om du arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare.
Intervjuer kan påbörjas redan innan ansökningstiden går ut så vänta inte med din ansökan - sök redan idag!