OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Inom Bostad med särskild service (BmSS) i stadsområde Nordost har vi drygt 50 BmSS. Vi är inne i en expansiv period och kommer att utöka ytterligare under de närmsta åren.
Vi är 21 enhetschefer, 2 verksamhetschefer, 2 metodutvecklare och 1 verksamhetsutvecklare som tillsammans med övriga medarbetare arbetar för att ge hyresgästerna som bor inom BmSS en hög kvalitet utifrån givna förutsättningar.
Bemanningscontroller kommer att arbeta för hela stadsområde Bostad med särskild service i Nordost och vara organiserad under verksamhetschef i Nordost 2. Då tjänsten delvis är under förändring så har du möjlighet att påverka hur tjänsten skall utformas inom ramarna för uppdraget.
Controllerfunktionen innebär att stödja enhetschefer i bemanningsplanering utifrån enheternas specifika behov samt att stödja verksamhetschefer med underlag för styrning av verksamheten, för att säkra budget i balans och effektiv användning av personalresurser.
Bemanningscontroller har fokus på effektiv resurshantering i verksamheten och budget i balans.
I din roll skapar du goda förutsättningar för stadsområdet att driva och utveckla arbetet med bemanningsplanering utifrån både kort- och långsiktiga behov samt lagar och avtal. Du agerar även stöd och samarbetar med metodutvecklare, stödpedagoger, övriga bemanningscontroller i staden samt verksamhetsekonom. I uppdraget ingår att introducera chefer och berörda medarbetare i Time Care-systemen och bemanningsprocessen kopplat till budget.
Din arbetstid är förlagd till dagtid, måndag till fredag. Flextid tillämpas.
Låter det som uppdraget för dig? Välkommen med din ansökan!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har avlutad och godkänd gymnasial utbildning, gärna med ekonomisk- och administrativ eftergymnasial påbyggnadsutbildning.
Rollen kräver en god förståelse för personallogistik och att du har arbetat med bemanningsplanering/schemaläggning. Vi vill också att du har arbetat med administration för verksamheter med schemalagd dygnet-runt bemanning.
Du behöver ha erfarenhet av budgetarbete, vara en van användare av Excel och kunna bygga ekonomiska uträkningar kopplat till schemaplanering i Excel.
Det är ett krav att du har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift samt god förståelse för arbetsrättsliga lagar och avtal.
Det är meriterande om du skulle ha flera års erfarenhet av TimeCare-systemen samt en har en god förståelse för Göteborgs Stads och förvaltningens organisation.
Det är viktigt att du på ett effektivt sätt kan identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information.
Du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. Du driver långsiktigt och uthålligt förändringsarbete, både på lokal och övergripande nivå.
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.
Du agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.
ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.