Bemanningsenheten växer och söker fler medicinska sekreterare

Bemanningsenheten växer och söker fler medicinska sekreterare

Arbetsbeskrivning

Bemanningsenheten för medicinska sekreterare har i huvuduppdrag att vara andra verksamheter behjälpliga med bland annat diktatskrivning vid korttidsfrånvaro, sjukdom, arbetsanhopning, utbildning samt kortare ledigheter. Vi arbetar mot olika verksamheter såsom sjukhusvården, primärvården, tandvården och andra privata aktörer. Vår enhet kommer att, tillsammans med våra kunder, se över enhetens uppdrag och möjlighet att utveckla tjänster som matchar kundens behov.

På bemanningsenheten arbetar idag sju medarbetare och några av oss delvis på distans. Vi är en kompetent och stabil arbetsgrupp som har arbetat som medicinska sekreterare under många år. Vi vill nu förstärka med ytterligare medarbetare och söker därför dig som trivs i en serviceinriktad roll där kunden är i fokus samt där du har möjlighet att ta ett stort eget ansvar.
Tillsammans bidrar vi till Region Kronobergs vision om ett gott liv i ett livskraftigt län – i detta arbete är vi alla en viktig länk!

ARBETSUPPGIFTER
Som medicinsk sekreterare på vår enhet kommer du att arbeta mot olika kliniker och verksamheter. Arbetsuppgifterna består i dagsläget till stor del av diktatskrivning, men framöver kan arbetsuppgifterna komma att bli mer varierande, i takt med att enheten växer och utvecklas.

Vi tar ett stort ansvar för våra uppgifter och du har möjlighet att kunna påverka ditt dagliga arbete. Hos oss kommer du arbeta i en trygg grupp med kollegor som har en bred och lång erfarenhet som du kommer kunna utvecklas tillsammans med. Vi har olika kompetensområden för diktatskrivning och planerar tillsammans veckans arbete. En arbetsuppgift som alla har innebär att vara kontaktperson till utsedda kunder med tät dialog.

KVALIFIKATIONER
Vi ser att du som söker är utbildad medicinsk sekreterare eller vårdadministratör. Har du några års erfarenhet inom din yrkesprofession är det bra, men inget krav. Har du även utbildning i diagnosklassificering är det meriterande, men inget krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi ser gärna att du som söker:
- Är öppen för verksamhetsutveckling och ser det som en naturlig del av ditt arbete
- Har lätt för att skapa goda och långsiktiga relationer
- Drar lärdom av erfarenheter och feedback från omgivningen
- Med introduktionen tar till dig ny kunskap och kan använda befintlig kunskap flexibelt

Vi hoppas du vill bli en del av vår enhet. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga gärna legitimation, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Veksamhetschef Sunny Sandström
0470-58 30 60
HR-chef Camilla Löfstrand
0470-58 30 55
Internatsföreståndare Cornelia Gylfe

Rektor Uffe Tannerfalk

HR-specialist Sara Svensson
0470-58 70 24
Avdelningschef Paula Silvert
0470- 58 79 19
Avdelningschef avd 2 Marie Karlsson
0372-58 50 36
HR-specialist Jenny Nordin
0470-58 97 07
Avdelningschef Bukurije Kunushevci
0470- 58 67 18
Avdelningschef Peter Tjelander
0470-58 65 77

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Kronoberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2020
  • Ansök senast: 14 oktober 2020

Besöksadress

Ingelstadsvägen 9 35188 VÄXJÖ
None

Postadress

Ingelstadsvägen 9
VÄXJÖ, 35188

Liknande jobb


Operationsplanerare

Operationsplanerare

22 november 2024