Bemanningskoordinator

Bemanningskoordinator

Arbetsbeskrivning

Beskrivning
Nu ska vår kollega arbeta med ett av världens viktigaste jobb, att vara förälder.

Vi söker därför en ny kollega till vårt Bemanningsteam.

Vårt mål är en väg in för våra timavlönade medarbetare.

 
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter hos oss blir att rekrytera och koordinera tillfällig bemanning utifrån verksamhetens behov. Du kommer arbeta både operativt och strategiskt med bemanningsfrågor, allt från rekrytering, uppföljning, rapportera statistik samt utveckla våra system och processer. I dina arbetsuppgifter ingår även att utbilda chefer och medarbetare i våra system, både för nya chefer och medarbetare, men även uppdateringsutbildningar och nya funktioner i systemen. Vi använder oss främst av bemanning och planeringssystemet Time Care. Du kommer fungera som bollplank och support för chefer i bemannings och systemfrågor. Bemanningsteamet ansvarar även för drogtester vid alla nyanställningar i kommunen. Bemanningsteamet är en del av den centrala HR-avdelning. Vi sätter stolthet i att vi tillsätter 97% av kommunens tillfälliga bemanningsbehov.

Vi arbetar i team med våra arbetsuppgifter och stort fokus ligger på samarbete. Vi förväntar oss att du är delaktig i vårt LEAN och utvecklingsarbete.

 
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har tekniskt förståelse och har arbetat med personal och bemanningsfrågor.

Arbetet ställer stora krav på ditt logistiska tänkande och sinne för problemlösning. Du har goda datorkunskaper och lätt för att lära dig nya system.
Det är ett självständigt arbete där det är viktigt att du känner dig trygg i att fatta egna beslut samtidigt som det är viktigt att du är samarbetsvillig och strävar efter vad som blir bäst för helheten.


Du kommer att ha daglig kontakt med både chefer och medarbetare så det är viktigt att du har lätt för att knyta nya kontakter och att du ser din roll som en servicefunktion.
Du präglas av ett lösningsfokuserat förhållningssätt och har lätt för att vara flexibel i tanken.
Arbetet kommer inledningsvis att utföras måndag till fredag, men varierande arbetstider och arbete under helger kan komma att införas om verksamheten så kräver.



Det är meriterande med kunskaper i systemet Time Care och vi fäster stort vikt vid personlig lämplighet.

 

Villkor
Anställningsform/Varaktighet 

Tjänsten är en vikariatsanställning fram till och med 2022-09-30, 100 %. Tillträde 2021-08-23 eller enligt överenskommelse. 



Lön

Enligt avtal.

Upplysningar

Johanna Spånér, HR-chef, 0454-932 77

Fackliga kontaktpersoner

Vision, Lisbeth Nygaard Karlsson, tel 0454-93165 eller lisbeth.nygaard.karlsson@olofstrom.se

Sista ansökningsdag

2021-05-31. Då vi tillämpar löpande rekrytering - skicka in din ansökan snarast.

Övriga upplysningar

Arbetsgivaren, Olofströms kommun, tillämpar drogtest innan beslut om nyanställning.

Ansökan

Arbetsgivaren tar ej emot ansökningar via e-post. Ansökan sker via länk på www.olofstrom.se/ledigajobb. Bifoga personligt brev och CV.    

Till bemannings- och rekryteringsföretag samt till dig som är försäljare
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

 





Vision och värdegrund
Olofströms kommun ska vara stolt och expansiv! År 2025 är vi 14 000 invånare. Utifrån denna vision utgår kommunfullmäktiges tre övergripande mål: - Nära till allt, Barnen i centrum och Jobb till 1000.


Som medarbetare hos oss är du en viktig resurs. Oavsett var du jobbar är du en representant för hela Olofströms kommun. Det är viktigt att du delar vår värdegrund och arbetar efter värdeorden: mod, engagemang, delaktighet och kvalitet.


Jämställdhet och mångfald
Hos oss på Olofströms kommun är det din talang, ambition och kompetens som är avgörande. Vi är övertygade om att mångfald ger mervärde och eftersträvar att återspegla den mångfald som finns i samhället.


Ett hållbart arbetsliv
Olofströms kommun har ett hälsofrämjande förhållningssätt, det vill säga att vi lägger tyngdpunkten på möjligheterna, det friska och det som fungerar bra. Det hälsofrämjande förhållningssättet genomsyrar både ledarskap och medarbetarkap där arbetsklimatet uppmuntrar en kommunikation som är öppen och tydlig.


Övriga upplysningar
Olofströms kommun tillämpar drogtest innan beslut om nyanställning.


Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Ansökan sker via länk på www.olofstrom.se/lediga-jobb. Bifoga CV och personligt brev.    


Till bemannings- och rekryteringsföretag samt till dig som är försäljare
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf HR-chef Niklas Witt
0157-430098
nås via kommunens växel Fackliga företrädare
0157

Sammanfattning

Besöksadress

Sveavägen 1
Flen

Postadress

Sveavägen 1
Flen, 64281

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024