OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20222008
Arbetsuppgifter
Funktionsstödsförvaltningen söker en bemanningskoordinator som ska stötta samordnare, bemanningsplanerare och sektionschefer inom avdelningen stöd, assistans och daglig verksamhet med övergripande och långsiktig schemaplanering.
Som bemanningskoordinator har du en koordinerande roll med ett övergripande uppdrag att optimera hela avdelningens bemanning. I rollen ingår även att planera och genomföra implementeringen av bemannings-och planeringssystemet Medvind i hela förvaltningen.
I det dagliga arbetet som bemanningskoordinator ingår bland annat:
• Planering av grundschema i avdelningens verksamheter för optimerad bemanning.
• Hantera förändrad bemanning samt optimera arbetstidsmodeller för avdelningen.
• Löpande uppföljning och analys av bemanningen.
• Stöttning, vägledning och utbildning av personal i Medvind.
• Kartläggning av behov och resurser.
• Deltagande i relevanta grupper för utveckling av Medvind.
• Diverse administrativa uppgifter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en treårig teoretiskt inriktad gymnasieexamen (t.ex. samhällsvetenskaplig, ekonomisk eller naturvetenskaplig). Har du en eftergymnasial utbildning inom områden såsom personal, administration eller ekonomi ser vi det som meriterande.
Du behöver ha flerårig erfarenhet av att arbeta med bemanning och schemaplanering inom vård och omsorg samt av att arbeta i en samordnande roll. Vi vill att du är en van användare av Office-paketet, framför allt av Excel. Du behöver även ha erfarenhet av lönesystem och Lifecare Planering.
Har du erfarenhet från exempelvis Medvind, Totalview Workforce Management (WFM) system eller liknande system ser vi det som meriterande och likaså om du har goda kunskaper i att arbeta utifrån centrala kollektivavtal och lagstiftning som reglerar arbetstid och arbetstidsvillkor – och då gärna allmänna bestämmelser (AB) samt arbetstidslagen. Då en del av uppdraget innebär att utbilda och stötta kollegor i systemen ser vi gärna att du har erfarenhet av att utbilda och vägleda personal.
För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara strukturerad, analytisk och lösningsfokuserad. Du behöver ha en god kommunikativ förmåga och kunna uttrycka dig mycket väl i svenska, både skriftligt och muntligt. Det krävs även att du är pedagogisk, självgående och att du är en utpräglad servicemänniska som har lätt för att ställa om till nya oförutsedda situationer.
Om arbetsplatsen
Den nya avdelningen stöd, assistans och daglig verksamhet på funktionsstödsförvaltningen består av fyra enheter som arbetar med flertalet inspirerande och värdefulla insatser enligt LSS och SoL, daglig verksamhet, personlig assistans, ledsagarservice, avlösarservice, kontaktpersonsverksamheten och hemtjänst för vår målgrupp.
I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98