OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill jobba som bemanningskoordinator hos oss på måltidsavdelningen och som vill vara en del i att skapa måltidsupplevelser som överträffar förväntningarna. Hos oss blir du del av ett arbetslag där vi jobbar mest av allt för andra – men även för varandra.
Måltidsavdelningen består av cirka 90 kök som vi bemannar med kockar som lagar mat till våra matgäster i förskola, skola, sjukhuset och äldreomsorgen. Vår verksamhet är indelad i nio områden med tio enhetschefer och totalt cirka 300 medarbetare. Vi vill nu välkomna en ny stjärna till vårt team och ser fram emot din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
I ditt uppdrag som bemanningskoordinator stöttar du cheferna i korttidsfrånvaro och vid viss planerad frånvaro. Till det så har du ett visst antal kockar som är överbemannade i varje område, att fördela och omplacera så att vi har rätt person i rätt kök. Du rekryterar och skolar in vikarier vid behov och har även uppföljningssamtal med dessa. Allt du gör, gör du i samarbete med andra. Arbetet innebär även andra former av administrativt arbete än det som rör bemanning och att skapa goda relationer till våra kunder på andra förvaltningar. Dina arbetstider är anpassade efter verksamhetens behov.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som tidigare har arbetat med någon form av service och har du erfarenhet av bemanning ser vi det som en styrka. Du arbetar i många olika system där det krävs att du är väldigt systemvan. Vi ser även gärna att du har relevant utbildning för uppdraget. I arbetet ingår att besöka våra kök och det krävs därför B-körkort.
I din yrkesroll är du tydlig, lösningsorienterad och lyhörd. Att bygga relationer med matgäster, kunder och kollegor är viktigt för dig. Du ser service som en självklarhet och har förmåga att behålla leendet samt vara trevlig även i pressade situationer. Du ser alltid till verksamhetens bästa och kan snabbt anpassa dig när förutsättningarna förändras.
Varmt välkommen med din ansökan och kanske bli en del av vårt fantastiska gäng!
ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.
Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Kontaktpersoner på detta företaget
Margareth Johansson, sektionschef
0910-73 50 00, 070-661 20 92
Gunnar Olofsson, SACO
0910-73 50 00
Ralph Hedlund, Vision
0910-73 50 00
Anna Källsved, Gruppledare
0910-73 50 00, 070-330 23 54
Urban Stenberg, Vision
0910-73 50 00, 070-370 69 80
Erika Nilsson, avdelningschef
0910-73 50 00
Karina Frimodig, Vision
0910-73 50 00
Liselotte Bruse, chef Informationsenheten
0910-73 50 00
Peder Lundberg, enhetschef
0910-73 50 00
Annette Lindgren Atterhem, SACO
0910-73 50 00