Bemanningskoordinator till Hemsjukvården Marks kommun

Arbetsbeskrivning

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 500 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.


ARBETSUPPGIFTER
Hemsjukvården växer och i takt med den behöver vi utöka vår verksamhet med en bemanningskoordinator. Personen vi söker kommer att arbeta tätt ihop med vårdchefer och administrativ assistent och vara en viktig pusselbit för att få helheten att fungera inom sjuksköterskeorganisationen. Vår organisation består av sjuksköterskor och undersköterskor som är utplacerade i olika områden i Marks kommun. Vårdchefer och administrativ personal är placerade på vår administrativa utgångspunkt i Skene. Vår organisation består av ca 70 sjuksköterskor och 14 undersköterskor.

Arbetsuppgifter
Som bemanningskoordinator består de huvudsakliga arbetsuppgifterna, i varierande omfattning, av följande punkter:
- Ansvara för personalplanering på kort- och lång sikt, i samråd med vårdchefer
- Schemaplanering för personalen i vår organisation.
- Administrativt stöd till oss vårdchefer.

Det administrativa arbetet kan komma att kompletteras med kliniskt arbete som undersköterska hos oss i hemsjukvården.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är lösningsorienterad, strukturerad och har en helhetssyn gällande bemanning och personalplanering. Du har förmågan att prioritera och omprioritera vid behov, följa upp och utvärdera. Du bör ha en god samarbetsförmåga, hög servicekänsla. Du är bra på att kommunicera och har även förmågan att se vad som behöver göras och tar tag i det på ett lugnt och metodiskt sätt.
Vi ser gärna att du har utbildning eller erfarenhet av administration, gärna i kombination med kompetens inom bemanningsfrågor och schemaläggning. Undersköterskeutbildning är ett krav.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet där positivt förhållningssätt är grunden.
Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet.







ÖVRIGT
Tjänsten innebär arbetstid endast dagtid.

Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.
Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.


Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Hindelius
0320-21 80 52
Emma Damgren, Vision
0320-21 80 45
Annette Eriksson
0320-21 72 29, 0702- 71 29 46
Jessica Hoff
0320-21 72 82
Camilla Hyllner
0320-21 72 68
Jeanette HacK Palmdahl, Vision
0320-21 72 38
Jonas Carling
0320-21 72 45
Anna Nilsson

Anneli Calvert, enhetschef
0320-21 88 03
Ingegärd Björkmalm, personalassistent
0320-21 72 15

Sammanfattning

Besöksadress

51180 KINNA
None

Postadress

None
KINNA, 51180

Liknande jobb