OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att arbeta i en mindre kommun gör att du får chansen att prova på nya saker, att du får känna ansvar och förtroende i din yrkesroll samt att du utvecklas i ditt arbete. Att utvecklas genom att få en inblick och vara delaktig i hela processen gör att man växer som medarbetare. Vi tror även att både känna och ta ansvar är viktigt för utvecklingen. Det ger dessutom en mycket värdefull erfarenhet i det fortsatta arbetslivet. I Älvsbyns kommun hjälper vi varandra och arbetar tillsammans för att uppnå goda resultat. Vi ser fram emot din ansökan hos oss!Här kommer en möjlighet som du inte vill missa. Tro oss, vi som jobbar här vet vad vi pratar om och trivs så himla bra. Så kom och trivs med oss!
Vi är fantastiskt glada över att kunna erbjuda denna möjlighet till dig som vill arbeta inom HR-området, främst med rekrytering.
HR-avdelningen ingår i kommunchefens stab, där vårt uppdrag är att göra det enklare för våra chefer att navigera i de övergripande HR-processerna genom ett rådgivande och styrande förhållningssätt.
(Som lite grädde på det berömda moset kan du kika på vilka förmåner du får som anställd i Älvsbyns kommun här: Personalförmåner | Älvsbyns kommun (alvsbyn.se))
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som bemanningskoordinator ansvarar du för rekrytering och koordinering av vakanser vid korttidsfrånvaro. Du arbetar proaktivt för att underhålla behovet av vikarier i våra verksamheter, i nära samarbete med verksamhetsansvariga.
Du hanterar ansökningar och gör urval av nya kandidater. Du kommer även att ha hand om viss löneadministration, systemadministration samt hantera frågor av mer arbetsrättslig karaktär kopplat till bland annat arbetsskyddslagstiftningen.
Bemanningskoordinatorns roll kommer vara en viktig pusselbit i det långsiktiga arbetet med kompetensförsörjning. Arbetsuppgifterna kan komma att variera och utvecklas över tid.
Kvalifikationer
För tjänsten krävs högskoleutbildning inom HR-området. Har du dokumenterad erfarenhet av att arbeta med frågor relaterat till Lagen om anställningsskydd och Arbetstidslagen är det meriterande.
För att lyckas i ditt uppdrag behöver du:
• Trivas i en bred administrativ roll där du också kan identifiera utvecklingsmöjligheter.
• Ha en god administrativ förmåga och strukturerat arbetssätt.
• Ha en god kommunikativ förmåga såväl i tal som skrift - att skapa goda relationer är inget problem för dig.
• Ha lätt för att arbeta med IT-baserade system. Har du dessutom vana av att arbeta i Personec, Time Care Pool och Winlas är det toppen!
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse.
Arbetstiderna är 6,30-15,30.
Sista ansökningsdag 230611
Vi läser ansökningarna löpande och kommer tillsätta tjänsten så fort vi hittar rätt kandidat.
Lön
Individuell lönesättning.
Är du intresserad av hur det är att bo och leva i Älvsbyns kommun samt kontakta vår inflyttningslots; Flytta hit | Älvsbyns kommun (alvsbyn.se)
Allmänt
Semesteranställning med villkor enligt avtal. Individuell lönesättning tillämpas, ange löneanspråk. Kommunen strävar efter en jämn fördelning mellan kvinnor och män samt ökad mångfald inom alla yrkesområden.
Inför rekryteringsarbetet har Älvsbyns kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Älvsbyn är Norrbottens pärla.
I vår kommun får 8 200 människor möjligheten att arbeta, bo och leva nära naturen. Vi är stolta över skolorna för de yngre och omsorgen av de äldre. Många är engagerade inom föreningslivet och det gör vår kommun levande och livskraftig.