OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Norra innerstadens stadsdelsområde består av de centrala delarna av Stockholm, Norrmalm och Östermalm. Här arbetar vi för att ge våra 155 000 invånare den bästa verksamheten inom bland annat förskola, socialtjänst, äldreomsorg och stadsutveckling. Vi välkomnar dig som vill vara med och göra skillnad för invånarna i Norra innerstaden.
Välkommen till oss
Vi söker nu en ekonomiskt medveten bemanningskoordinator som vill en del av vårt team.
Du ska tycka om att ha många bollar i luften, vara delaktig samt vara med att utveckla Kattrumpstullen.
Kattrumpstullens vård- och omsorgsboende riktar sig till personer med en demenssjukdom eller som av fysiska skäl är i behov av vård och omsorg dygnet runt. På Kattrumpstullen finns det totalt 97 lägenheter (med 84 platser öppna) fördelade på 5 våningsplan. Vård- och omsorgsboendet är beläget högt uppe på Roslagstullsbacken med en fantastisk utsikt över Vasastan och Östermalm. Vi har den enskilde i fokus utifrån gällande lagar och riktlinjer. Verksamheten har höga kvalitetsmål och arbetar för att skapa ett boende där de äldre upplever trygghet, välbefinnande och meningsfullhet.
Vi erbjuder
Vi har ett fint arbetsklimat med låg personalomsättning, kompetenta kollegor och engagerade ledare. Som månads-anställd har du möjlighet till semesterväxling och friskvårdsbidrag. Vi har tillgång till ett eget gym och en massagestol. Läs mer om hur det är att vara en del av Stockholm stad och de förmåner vi erbjuder. Kom och bli en av oss!
Din roll
Som bemanningskoordinator kommer du ha en chef men stötta ytterligare två chefer vid behov. I uppdraget har du en "spindeln i nätet" funktion i verksamheten. Du ansvarar för schemaläggning och bemanning på kort och lång sikt, hjälper till vid rekryteringar och introduceringar av ny personal. Du kommer även att göra avrop utifrån befintliga avtal och sköta direktupphandlingar. Du ska bland annat rekrytera, bemanna och vara tjänstekorthandläggare.
Din kompetens och erfarenhet
För tjänsten behöver du
• Yrkeshögskola med inriktning mot administration
• Utbildning eller dokumenterad erfarenhet i arbetsrätt, LAS, ATL och bemanningsekonomi
• Goda kunskaper i svenska gällande tal och skrift.
Det är meriterande om du har
• Erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg som omvårdnadspersonal och bemanning
• Erfarenhet av systemen Parasol, Paraply-systemet, Medvind, Lisa-självservice, Agresso.
Du behöver vara en analytisk problemlösare med ekonomisk medvetenhet med mål och resultatfokus. I uppdraget behöver du vara självgående, tydlig och ha stor samarbetsförmåga. För att vi ska bli ännu bättre behöver du vara utvecklingsinriktad.
Vi är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetares välmående.
Vi kommer att arbeta med urval och intervjuer löpande så varmt välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.