OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Personlig assistans i Salem kommun tillsätter personal för 14 brukare med olika behov av stöd. Enheten är organiserad inom Verksamhetsområde funktionsnedsättning, Socialförvaltningen.
Vi söker nu en bemanningskoordinator till Personlig assistans i Salems kommun. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Vi är ett team med enhetschef, gruppledare, stödpedagog och bemanningskoordinator som servar 14 ärenden och ca 60 medarbetare samt 40 timvikarier.
Kvalifikationer
För att trivas hos oss stimuleras du av koordinering och problemlösning i högt tempo med högt i tak. Vi tror att du är driven, initiativtagande, bra på att lägga upp en bra struktur för att få ditt arbete klart i tid. Din kommunikation i svenska, oavsett om den sker i skrift eller tal, är mycket god. Du är självständig och motiveras av att ta stort ansvar och att tilldelas frihet i ditt arbete. Du trivs med arbete i team, är prestigelös och är inte rädd för att hugga i där det behövs.
Om detta beskriver dig, kan tjänsten hos oss som bemanningskoordinator vara något för dig! Välkommen till vårt team!
Ett stort plus är om du drivs med att arbeta i en föränderlig miljö där vi alla strävar efter att kontinuerligt förbättra situationen för våra brukare, medarbetare och samarbetspartners.
Du besitter en god social kompetens, är en skicklig kommunikatör och serviceminded! Du är ett viktigt administrativt stöd för alla i verksamheten. Du sätter samverkan i fokus!
Du är en "stjärna" på smart schemaläggning!
Erfarenhet av att arbeta med bemanning via telefon och god dator/systemvana/digital kompetens är ett krav.
Erfarenhet av bemanningssystemet Min Lön/ECompanion och erfarenhet av rapportering i Tidsvar till Försäkringskassan är extra meriterande.
Har du erfarenhet av andra system förutsätter vi att du inte har några problem med att applicera kompetensen till våra system. Vi arbetar även i Google miljö med mejl, drive, kalender osv.
Arbetsbeskrivning
Enheten ansvarar för all bemanning dag, kväll och natt inom personlig assistans 14 ärenden.
Som Bemanningskoordinator arbetar du heltid 38,25 må-fre även röda dagar om de infaller på en vardag. Du kan vid ett uppkommet behov - även få rycka ut till brukare för att invänta vikarie vid akut personalbrist(händer sällan då vi har god planering och framförhållning i bemanningen).
Tjänsten innebär ett växelvis högt tempo samtidigt där stor vikt läggs vid hög service- och kvalitetsnivå. Det är viktigt med lyhördhet och fingertoppskänsla.
Vi söker dig som vill vara med att utveckla vår verksamhet - du behöver vara lösningsfokuserad och se möjligheter. Det viktigaste är din personlighet, ditt driv och din vilja att förbättra framtidens personliga assistans i Salems kommun.
Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag!
Vi erbjuder dig en spännande roll i vårt team, där vi värnar om en omtänksam arbetsplats. Vi kommer satsa på dig långsiktigt och vill att du ska utvecklas och växa med oss. Du kommer tillbringa dagarna med ett positivt och energifyllt team.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, vid behov kan provanställning tillämpas.
Tillträde enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag 2022-05-31
Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal
Vi förväntar oss att du är vaccinerad mot Covid-19
Som anställd har du tillgång till friskvård, gymkort, friskvårdspeng och möjlighet till semesterväxling.
Intervjuer sker löpande under ansökningsperioden, så återkom gärna snarast möjligt med din ansökan!
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
I första skedet kommer vi att ha en digital intervju som följs upp av en personlig intervju på vårt kontor för de kandidater som går vidare.
Inför anställning tar vi alltid referenser.
Välkommern med din ansökan!
Mvh
Towe Gysing, Thomas Vigren och Carina Sagmar
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund