Bemanningskoordinator till PwC

Bemanningskoordinator till PwC

Arbetsbeskrivning

Till PwC:s kontor i Malmö söker vi nu en bemanningskoordinator, som kommer att tillhöra Resouce Management Teamet. Är du en koordinerande person som är administrativt lagd och drivs av att hitta lösningar? Då kan denna roll vara något för dig!

Om PwC
PwC Sverige är Sveriges ledande revisions- och rådgivningsföretag med 2 900 medarbetare på 22 kontor runt om i landet. Vi är också en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Dels för att våra 33 000 kunder ger dig och alla våra medarbetare tillgång till både spännande och samhällsviktiga uppdrag. Dels för att du får chansen att arbeta och utvecklas sida vid sida med några av landets vassaste specialister. Besök gärna www.pwc.se för mer information om företaget och dess tjänster.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som bemanningskoordinator kommer du ansvara för kontorsområdets bemanningsplanering, vilket innebär att strategiskt och strukturerat arbeta i system för att sätta ihop välfungerande team. Du kommer självständigt att driva ditt dagliga arbete men samtidigt ha ett nära samarbeta med övriga kollegor inom teamet samt gruppchefer inom PwC. Detta för att på bästa sätt säkerställa rätt teamstruktur i PwC:s uppdrag med fokus på klient, medarbetare och firma.  

Rollen som bemanningskoordinator är omväxlande och ställer krav på flexibilitet. Genom analys och koordinering kommer du driva arbetet framåt i en verksamhet med högt tempo och där mycket dagligen händer.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden: Driva bemanningsarbetet och ha en aktiv dialog med den del av regionen som du ansvarar för vilket innebär att löpande informera intressenter kring status och aktiviteter inom bemanningen
Hantera och ansvara för löpande bokningar och ombokningar av medarbetare inom kontorsområdet
Bevaka och analysera resursbehov genom aktuell pipeline och tillgänglighet
Ansvara för prognos för inkommande projekt och planera för de kompetenser som behövs
Hantera inkommande resursförfrågningar från andra enheter och proaktivt medverka för att hitta lösningar
Ta fram rapporter och genomföra väsentliga nulägesanalyser för styrning av planering och bemanning

Du kommer tillhöra Malmökontoret och ansvara för kontorsområdet Malmö, Kristianstad och Helsingborg där resor mellan kontoren kommer förekomma. Du kommer ha kollegor nationellt som har samma funktion som dig.

Din bakgrund
För att lyckas i rollen som bemanningskoordinator ser vi att du har erfarenhet från en administrativ eller koordinerande roll samt drivs av att hitta lösningar och trivs i en föränderlig miljö. Det är meriterande om du har erfarenhet av Resource Management eller framgångsrikt skött komplexa bemanningsfrågor eller planering av medarbetare på revisionsbyrå eller liknande verksamhet. Vi ser gärna att du har god förståelse för ekonomi och det är meriterande om du har någon form av utbildning inom området. 

För att få ut största möjliga potential i rollen är du en nyfiken person som tycker om omväxlande och självständigt arbete som kräver hög grad av struktur och ansvar. Du har ett genuint intresse för att bygga och utveckla goda och professionella relationer inom olika led i organisationen. Du är duktig på att koordinera, har god samarbetsförmåga och är ödmjuk men har samtidigt en vilja att målinriktat driva ditt arbete framåt. Vidare är du en van användare av Excel och har god systemvana. Du har även god kommunikationsförmåga i svenska i både tal och skrift.

När du blir en av oss
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos PwC. Som konsult på OnePartnerGroup har du kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension samt fackliga relationer och du kommer ha regelbunden kontakt med din konsultchef.

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort och lång sikt. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Välkommen till oss!

Övrig information
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Visstid i 6 månader, med ambition att övergå till fast anställning
Tillträde: Omgående

Nyfiken på att veta mer?
Kontakta oss gärna om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Vi som arbetar med detta uppdrag är Emelina Sjösten (emelina.sjosten@onepartnergroup.se) och Marie Bodén (marie.boden@onepartnergroup.se). Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PwC Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2023
  • Ansök senast: 3 februari 2023

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024