Bemanningskoordinator till Rekrytering- och Bemanningsenheten

Bemanningskoordinator till Rekrytering- och Bemanningsenheten

Arbetsbeskrivning

På Österlen skapar vi förutsättningar för hög livskvalitet där Tomelilla kommun är en plats för inspiration och utveckling. Kommunen har cirka 800 medarbetare och vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter, delaktighet genom tillit och möjlighet till balans mellan jobb och fritid.

Vi är just nu på en utvecklingsresa med fokus på att effektivisera och förbättra vår service. Vår ambition är att vara ledande i att ta till vara på de möjligheter som digitaliseringen ger. Kort sagt- vi ska göra det enkelt för alla som bor i, verkar i eller besöker Tomelilla kommun.

På rekrytering- och bemanningsenheten i Tomelilla kommun är vi ett drivande och glatt gäng som arbetar med att serva kommunens enheter med vikarietillsättning. Enheten består av två bemanningsplanerare, två HR- specialister, två schemaplanerare samt att vi nu ökar med en bemanningskoordinator. Under våren har vi även för avsikt att introducera en studentmedarbetare som extra förstärkning. Tillsammans arbetar vi utifrån rätt person på rätt plats i rätt tid.

ARBETSUPPGIFTER
Rekrytering- och bemanningsenheten startades 2019 och sedan dess har vårt uppdrag förändrats och utvecklats i takt med våra verksamheter. Vi ser nu ett behov av att stärka upp vårt team med en Bemanningskoordinator.

Du kommer till viss del att arbeta i systemet Time Care Pool med att tillsätta vikarier. I arbetsuppgifter ingår även att hålla systemet uppdaterat med alla förändringar samt att följa upp vikarier.

Som bemanningskoordinator ansvarar du också för att agera spindeln i nätet inom enheten men även i förhållandet till våra kunder. Du kommer bland annat att fokusera på nedan område:
• Arbeta med och utveckla administrativa och kommunikativa processer utifrån verksamheternas bästa.
• Uppföljning av rutiner och processer.
• Att ständigt alternera mellan enhet/verksamhet och helhet.
• Rekrytering och introduktion av intermittent anställda. Både vad gäller urval, intervjuer och referenstagning.

Eftersom att tjänsten är nyinrättad finns möjligheter att vara med och påverka innehållet i arbetsuppgifterna.

Vårt uppdrag är att göra det attraktivt att arbeta i Tomelilla kommun.

KVALIFIKATIONER
För att bli aktuell för anställningen krävs att du har en eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för området, exempelvis inom personal- och arbetsliv, personaladministration eller organisation/ledning. Utbildning inom bemanningsfrågor/bemanningsekonomi är meriterande. Har du dessutom utbildning och kunskap i system så som Time Care eller annat personalplaneringssystem, är detta meriterande.

Du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg, barn och utbildning eller annat serviceyrke som arbetsgivaren bedömer relevant. Har du erfarenhet av rekrytering eller arbetat med bemanningsfrågor ses detta som meriterande.

Du behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift.

För tjänsten krävs en allmänt god IT-kompetens och vi ser med fördel att du är intresserad av digitala processer och dess möjligheter till effektivisering.

För att trivas i rollen som bemanningskoordinator tror vi att du är en person som tycker om när det händer saker snabbt och har förmågan att ha många bollar i luften samtidigt. Vi värdesätter att du är serviceinriktad och flexibel samt att du trivs med att hantera många kontaktytor. Du är strukturerad med god förmåga att prioritera och planera ditt arbete. För att ha en god dialog med chefer, verksamheter och vikarier krävs även att du är trygg i dig själv och har en hög servicekänsla och en god förmåga till samarbete.

Vi söker dig som är modig att prova det som är nytt med förmågan att se möjligheter till utveckling och förbättring av verksamheten. God samarbetsförmåga, positiv inställning och ett helhjärtat engagemang ser vi som nödvändiga för att du ska trivas på denna tjänst.

Intervjuer kommer att genomföras 17, 18 och 21 mars.

ÖVRIGT
Tomelilla kommun har rökfri arbetstid.

Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

Tomelilla kommun samarbetar med nätverket Tandemrekrytering Österlen. Mer information finns på www.tomelilla.se

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Vismas support (0771-693 693).

Inför rekryteringsarbetet har Tomelilla kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Eva Viggh
0417-182 78
Ekonomichef Anders Eriksson
0417-183 05
Kommunikationschef Helene Grafman
0417-18230

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tomelilla kommun, Kommunledning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2022
  • Ansök senast: 13 mars 2022

Besöksadress

Gustafs Torg 16 Tomelilla
None

Postadress

Tomelilla kommun
Tomelilla, 27380

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024