Bemanningskoordinator - timanställning

Bemanningskoordinator - timanställning

Arbetsbeskrivning

Arbetsplatsen
Vård- och omsorg har haft ett eget bemanningskontor i många år, men i samband med flera spännande förändringar som sker togs steget mot en centraliserad bemanningskoordinering för att täcka och säkerställa behovet i flera förvaltningar under hösten 2022.

Vi behöver nu stärka upp denna med ytterligare en som kan täcka upp vid frånvaro av ordinarie personal. 

Funktionen tillhör HR-enheten och ingår i kommunledningsförvaltningen som innefattar flera olika centrala enheter som utgör ett stöd för övrig verksamhet inom kommunens organisation; ekonomi, HR, kommunikation, kansli och arbetsmarknadsenhet. 

Arbetsuppgifter
Bemanningskoordinatorns uppdrag är att bidra till kommunens kompetensförsörjning, bemanningsbehov samt bidra till en god kvalitet i våra verksamheter. Du kommer vara ett stöd till våra enhetschefer samt få en överblick så att resurspass kan nyttjas på bästa sätt, både för effektivitet men också arbetsmiljöfrämjande. 

Din roll är främst att jobba med korttidsbemanning vid ordinarie personals frånvaro genom att förmedla personal till verksamheterna utifrån inkomna beställningar. Du kommer kontinuerligt ha en kommunikation med bemanningsteam, timanställda och chefer för att på bästa sätt lösa uppkomna situationer.

I din roll är du spindeln i nätet och gör ditt bästa för lösa bemanningsbehov på ett lugnt och metodiskt sätt. Arbetet förutsätter ett nära samarbete med kollegor och de verksamheter vi servar, men det är också viktigt att du kan jobba självständigt då du är ensam i din roll.  

Kvalifikationer
För att lyckas med uppdraget som bemanningskoordinator söker vi dig som är lösningsfokuserad. Du är en människokännare och lyssnar in samtidigt som du har förmågan att lösa uppdraget. Du har en helhetssyn gällande bemanning av personal och har även ett sinne för detaljer.

Vi söker dig med utbildning eller erfarenhet av administration, gärna i kombination med kompetens inom bemanningsfrågor och schemaläggning. Du är bra på att kommunicera och har även förmågan att se vad som behöver göras och tar tag i det på ett lugnt och metodiskt sätt. 

Övrigt
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Karlsborgs kommun använder vi oss av rekryteringsverktyget Varbi. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Varbi genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi tar gärna emot frågor från dig som söker tjänsten men undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Rekrytering kan ske löpande under ansökningstiden, vänta inte med att skicka din ansökan!

Karlsborgs kommun som arbetsgivare

Karlsborgs kommun med sina ca 7 000 invånare hälsar dig välkommen till en fantastisk boendemiljö och rika rekreationsmöjligheter! Karlsborg är den lilla kommunen med det storslagna läget vid Vätterns strand. Det fantastiska landskapet, närheten till Tivedens skogar tillsammans med sjöarna och vattendragen ger Karlsborg dess alldeles unika prägel - En guldplats helt enkelt, vilket du kan ta del av via film https://youtu.be/aiKLf7PYHiQ
Hos arbetsgivaren Karlsborgs kommun är det viktigt att varje medarbetare kan känna stolthet över sin insats och sin verksamhet. Det tror vi bland annat skapas genom att ge alla möjlighet att utvecklas, lära nytt och medverka i förbättrings- och utvecklingsarbetet. 
Det finns bra pendlingsmöjligheter till och från bl a Skövde, för dig som inte är redo att flytta hit än. Kommunen har ungefär 500 anställda. Kika gärna in och ta del av vår vardag på vårt https://www.instagram.com/karlsborgs_kommun/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HR-enheten
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2023
  • Ansök senast: 31 mars 2023

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024