OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Norra innerstadens stadsdelsområde består av de centrala delarna av Stockholm, Norrmalm och Östermalm. Här arbetar vi för att ge våra 155 000 invånare den bästa verksamheten inom bland annat förskola, socialtjänst, äldreomsorg och stadsutveckling. Vi välkomnar dig som vill vara med och göra skillnad för invånarna i Norra innerstaden.
Välkommen till oss!
Vi söker nu en ekonomiskt medveten bemanningskoordinator/administratör som vill vara med på vår gemensamma utvecklingsresa där vårt mål är att bli bäst i staden och vara en stark konkurrent till den privata marknaden.
Detta gör vi genom att ligga i framkant och bli det självklara valet. Vill du vara med på vår resa?
Kampementet vård- och omsorgsboende består utav 96 lägenheter och är beläget vid Gärdet med närhet till grönområden och goda kommunikationer. Vård- och omsorgsboendet riktar sig till äldre personer med en demenssjukdom eller som av fysiska skäl är i behov av vård och omsorg dygnet runt. Boendet bedriver ett systematiskt kvalitetsarbete och arbetar utifrån ett salutogent förhållningssätt med den äldre och dennes anhöriga i fokus. Verksamheten har ett rikt utbud av aktiviteter, både gemensamma och individuella.
Din roll som bemanningskoordinator
Som bemanningskoordinator/administratör kommer främst arbeta mot en chef men stötta ytterligare två chefer vid behov. I uppdraget som boendekoordinator har du en "spindeln i nätet" funktion i verksamheten. Du ansvarar för strategisk schemaläggning och bemanning på kort och lång sikt utifrån regler i kollektivavtal, lagar och olika verksamhetsmål. Du hjälper till vid rekryteringar och introducering av ny personal. Du kommer även att göra avrop utifrån befintliga avtal och arbeta med direktupphandlingar. Du kommer att arbeta i flera olika datasystem och behöver ha hög digital mognad.
Din kompetens och erfarenhet
För tjänsten behöver du
Yrkeshögskola med inriktning mot administration
Utbildning eller erfarenhet av arbetsrätt (lagen om anställningsskydd, arbetstidslagen) och bemanningsekonomi
Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift
Erfarenhet av att ha arbetet i bemanningssystem exempelvis Medvind
Det är meriterande om du har
Kunskap om kollektivavtalen inom kommunal verksamhet
Erfarenhet av att arbeta med schemaläggning för verksamhet som bedrivs dygnet runt
Erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg
Erfarenhet av att arbeta med bemanning, gärna inom kommunal verksamhet
Erfarenhet av systemen Parasol, Paraply-systemet, Lisa självservice eller Agresso
Vi söker dig som kan arbeta självgående och driva arbetsuppgifter vidare på egen hand. Du behöver vara en analytisk problemlösare med mål och resultatfokus. Vi söker dig med ekonomisk medvetenhet som kan säkerställa effektivt resursnyttjande och har god ekonomisk hushållning. Eftersom du kommer ha kontakt med många personer och funktioner behöver du ha god samarbetsförmåga. Vi arbetar för att hela tiden utveckla oss själva och verksamheten och söker dig som är utvecklingsinriktad.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi erbjuder
Vi är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetares välmående. Hos oss har du möjlighet till semesterväxling, flextid och friskvårdsbidrag. Vi tillämpar även sommararbetstid. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta i Stockholms stad samt om våra förmåner.
Vi kommer att arbeta med urval och intervjuer löpande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.