OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du på jakt efter en roll där du arbetar proaktivt och ansvarstagande med fokus på att leverera goda resultat? Som Allocation Specialist så spelar du en viktig roll genom att matcha och allokera både interna och externa kompetenser inom marketing och communication. Detta för att skapa bästa möjliga förutsättningar för high performing teams i verksamhetens olika uppdrag och projekt. Du blir del av ett stort internationellt bolag där du får möjlighet att utvecklas. Sök tjänsten idag då vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
För kunds räkning söker vi nu en person som kommer att ingå i ett team på sju personer där arbetsuppgifterna huvudsakligen består av att allokera interna och externa kompetenser inom bolagets communication development organisation. Det dagliga ansvaret kommer bestå av samarbete med bland annat kompetenschefer där man tar emot resursförfrågningar för att matcha och allokera resurser och skapa bästa möjliga förutsättningar för high performing teams. I rollen arbetar du effektivt och säkerställer förväntningar på den kompetensnivå som krävs för att leverera och möta uppdragens krav. Du har även en förmåga att identifiera och utvärdera kompetensbehov för att förbättra och hitta alternativa lösningar till inkommande uppdrag. I rollen arbetar man även på taktisk nivå tillsammans med bland annat kompetenschefer och affärsområdesansvariga för att bland annat ta fram forecasts av framtida resursbehov och nya kompetensbehov för att säkerställa kapacitet av de olika kompetenserna för affärsåret.
Du erbjuds
* Ett konsultkontrakt via Academic Work som initialt sträcker sig på 6 månader. Så länge alla parter är nöjda med samarbetet finns det goda möjligheter till att bli förlängd på uppdraget.
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en utbildning eller erfarenhet av att arbeta med bemanning/HR alternativt som projektledare eller liknande på en creative agency eller i en communination development organisation
- Har ett intresse för grafisk design och kreativt skapande
- Är obehindrad i engelska i tal och skrift
- Har en ledarskapsförmåga att driva interna processer framåt
Det är meriterande om du:
* Har erfarenhet av att ha arbetat i en liknande roll som Allocation Specialist
* Har erfarenhet av att ha arbetat i ett snabbväxande bolag i en internationell miljö
Stor vikt i denna processen kommer att läggas på din motivation för tjänsten samt dina personliga egenskaper. Du tar dig an ledarrollen och är initiativtagande samt arbetar proaktivt för att nå gemensamma mål på ett effektivt sätt. Du kommer till stor del hantera känslig och konfidentiell information vilket kräver att du har en hög integritet. Som person ser vi även att du är:
* Självgående
* Ansvarstagande
* Samarbetsförmåga
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid 40h/veckan. initialt ett konsultkontrakt på 6 månader. Så länge alla parter är nöjda med samarbetet finns goda möjligheter till förlängning på uppdraget.
* Placering: Möjlighet till att arbeta på distans finns men du ska kunna ta dig in till huvudkontoret i Älmhult vid behov.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231